Brocoli, legumă plină de vitamine

1374

brocoliBrocoli se mai numeşte şi conopida verde, fiind diferită de conopidă, are partea comestibilă mai răsfirată, sub formă de ciorchine şi cu un gust minunat faţă de conopidă.

Brocoli are un conţinut bogat de vitaminele B (mai ales B3 şi B5), vitamina A, vitamina C, acid folic, calciu, magneziu, mangan, fier, potasiu, zinc, seleniu, fosfor şi numeroase fibre. Are în compoziţie şi antioxidanţi, care sunt eficienţi pentru scăderea în greutate.

Se spune despre consumul de brocoli că poate preveni diferite afecţiuni:

– datorită cantităţii mari de glucoză poate combate cancerul pulmonar, de prostată şi de vezică urinară;

– este indicat pentru tratamentul cancerului esofagian şi la stomac;

– stopează înmulţirea celulelor bolnave şi ajută la multiplicarea celulelor albe care apără organismul împotriva infecţiilor;

– brocoli micşorează riscul de apariţie a cancerului pulmonar la fumători

– persoanele care consumă regulat brocoli poate ameliora sănătatea cardiovasculară a diabeticilor, ajută la repararea vaselor de sânge distruse din cauza acestei boli.

– purifică sângele, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui;

– consumul de brocoli întăreste sistemului imunitar;

– calciul care se găseşte în brocoli este acelaşi cu cel al laptelui, fiind benefic pentru oase, dinţi şi ganglionii limfatici;

– brocoli este şi un bun antiinflamator;

– menţine controlul tensiunii arteriale;

– este eficient în vindecarea gastritelor şi a ulcerului gastric;

– previne anumite boli ale ochilor cum este cataracta, împiedicând formarea ei datorită conţinutului de antioxidanţi

– brocoli previne înrăutăţirea vederii

– persoanele cu probleme tiroidiene ar trebui să nu consume aceste legume, deoarece broccoli are în compoziţie substanţe goitrogene.

Cum putem consuma brocoli

– crud: folosit la salate sau în sosuri. Este de preferat fraged datorită conţinutului mare în substanţe benefice .

– fiert: fierberea în aburi menţine cel mai bine proprietăţile nutritive ale acestei legume.

Când cumpărăm brocoli, la ce ne uităm

– cel mai bun brocoli va arăta de un verde închis

– bulbii din vârf ar trebui să fie fără pete sau semne galbene

– tulpina trebuie să fie fermă

Brocoli se poate menţine proaspăt până la două săptămâni, dacă nu se spală, şi se păstrează într-o pungă de plastic. Dar trebuie reţinut faptul că valoarea nutriţională a unui brocoli este mai mare dacă îl preparaţi şi îl consumaţi cât mai curând.

O altă variantă este să congelaţi

Brocoli se poate ţine la frigider, într-o pungă de plastic închisă bine, pentru cel mult 5 zile. Pentru o perioadă mai mare, rupeţi bucheţele, le puneţi în apă clocotită şi le fierbeţi câteva minte. După care le clătiţi cu apă rece, le lăsaţi să se usuce şi le împachetaţi în pungi bine strânse după care le puneţila congelator.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here