Atenție la excesele de Sărbători! Medic: Le recomandăm gorjenilor să aibă o alimentație echilibrată

1459

Medicii atrag atenția că meniul de Crăciun este foarte bogat în calorii și în grăsimi animale, astfel încât excesul alimentar ne poate îmbolnăvi. Pentru a evita problemele digestive de Sărbători, specialiștii fac apel la moderație. Dr. Vasile Mălăiuș, medic primar medicină internă, șeful Secției Gastroenterologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, spune că, din experiența anilor trecuți, la spital ajung, imediat după Crăciun, pacienți care au făcut exces de mâncare și băutură.

Friptura de porc, sarmalele, piftia, cârnaţii, toba şi cozonacul sunt preparate nelipsite de pe masa de Crăciun. De altminteri, în perioada sărbătorilor se înregistrează cel mai mare număr de afecţiuni digestive din tot anul, atât în serviciul de urgenţă, cât şi în ambulatoriul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu.
„După sărbători ne confruntăm cu un număr mare de cazuri de colici abdominale, colici biliare, pancreatite acute sau acutizarea unor afecțiuni precum ulcer, gastrite, hemoragii digestive și așa mai departe. Ținând cont de faptul că în această perioadă sunt foarte multe abuzuri alimentare, se recomandă moderația, care este cea mai bună metodă prin care putem evita o situație nedorită cauzată de consumul excesiv de alcool și mâncare. Le recomandăm gorjenilor să aibă o alimentație echilibrată, să evite consumul de alimente foarte grase, să evite, de asemenea, abuzul de băuturi alcoolice și să facă mișcare în aer liber cât se poate de mult pentru a evita sedentarismul”, a spus medicul Vasile Mălăiuș, șeful Secției Gastroenterologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu.
În plus, consumul excesiv de alcool, spune medicul, poate agrava afecțiuni existente și de aceea nu este bine să exagerăm. Poate ajuta alternarea băuturilor alcoolice cu cele non-alcoolice, mâncatul înainte de a consuma băuturi alcoolice, băutul apei alternat cu consumul de alcool etc.
De asemenea, medicul Mălăiuș mai spune că una dintre metodele prin care ne putem asigura că nu consumăm prea multă mâncare este să nu mâncăm mai mult de o porție din fiecare fel și să consumăm fructe între mese. Alte gustări sănătoase pe care le putem consuma sunt legumele crude, nucile sau alunele.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here