Asocierea alimentelor, o modalitate de a ţine sub control greutatea

201
dieta 2O asociere corectă a alimentelor ajută organismul să ardă mai eficient grăsimile, asigură absorbţia maximă a substanţelor nutritive, a enzimelor şi a proteinelor, previne eructaţiile, balonarea, indigestia şi este o modalitate extraordinară de control al greutăţii. Dacă doreşti să scazi rapid în greutate, nutriţioniştii recomandă să asociezi întotdeauna legumele cu alimente bogate în proteine. De ce? Pentru că menţin nivelul de fibre necesar organismului şi pentru că legumele conţin vitamine şi minerale, absolut necesare organismului.

Proteinele şi amidonul te ajută să slăbeşti
Amidonul (pâinea, pastele şi orezul) conţine câteva proteine prezente în carne, peşte sau ouă, dar acestea nu sunt suficiente pentru a asigura nivelul normal de proteine din organism. Pentru a te menţine în cea mai bună formă, pierzând din grăsimi, dar nu şi din masa musculară, adaugă la glucide un aliment bogat în proteine animale. O altă soluţie, asociază două alimente complementare: legume uscate cu cereale. Sau linte şi orez ori năut şi griş.
Lipide şi fibre pentru o piele catifelată
Contrar ideilor preconcepute, a asocia lipidele (grăsimile) şi fibrele (prezente în legume) este chiar recomandabil. Un pic de sos cu spanac, puţin ulei de măsline pe roşii sau pe morcovi raşi ori o bucăţică de unt pe fasole verde nu prezintă un interes culinar, dar aceste combinaţii îmbunătăţesc asimilarea de vitamine A, D, E şi K. Totodată, vei rămâne în cea mai bună formă, cu o piele fină, mereu tânără.
Legume şi carne cu sos pentru a diminua apetitul
Nu uita niciodată de legume în mâncărurile grase cu carne şi sos. Prezenţa legumelor reduce valoarea calorică a meselor, diminuează asimilarea lipidelor şi reduce pofta de mâncare în timpul mesei următoare.
Micul dejun pentru slăbit
Micul dejun este o masă foarte importantă. Pentru a diminua pofta de mâncare la masa de dimineaţă, deci pentru a nu lua în greutate, este de preferat să asociezi zaharurile cu proteinele. De pildă, poţi consuma glucide cu un indice glicemic scăzut, precum fulgi de ovăz, musli, pâine de secară sau alte cereale ori baghetă tradiţională. Pentru aportul de proteine: lapte sau iaurt, brânză sau ouă, jambon sau, de ce nu, somon afumat.
Ce putem spune despre regimul disociat?
Mai mult din obişnuinţă, a mânca disociat nu este un lucru la îndemâna oricui. Clar, regimurile disociate nu sunt eficiente pe termen lung. Aceste meniuri sunt puţin cam “plictisitoare” pentru a ne determina să ne schimbăm obiceiurile alimentare. Rezultatul: în cele din urmă slăbeşti, dar adesea revenirea la o alimentaţie normală te face să pierzi beneficiile obţinute.
Ciocolata sau biscuiţii: cu ce le asociem?
La sfârşitul zilei, uneori, ne face plăcere să mâncăm ceva dulce, ciocolată sau biscuiţi. Pentru a profita din plin de gustul acestora, dar fără riscul de a te îngrăşa, asociază aceste alimente, cel puţin o perioadă de timp, cu un fruct sau cu un produs lactat. De pildă, ciocolată şi banană cu măr, biscuiţi şi iaurt natural cu fructe. Este modalitatea cea mai simplă să consumăm alimente care ne pot îngrăşa şi să obţinem contrariul.
Rezultatul: mâncăm mai puţin la masa următoare.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here