Asigură-te de o alimentaţie bună, la birou

132

masa la birouAtunci când nu poţi pleca din birou nici chiar pentru pauza de masă, iată câteva sfaturi care poate o să-ţi prindă bine.

1. Atenţie la ce mănânci dar şi la cantitate! Nu permite ca anumite activităţi să-ţi atragă atenţia în timp ce mănânci şi astfel să mănânci mai mult.

2. Pregăteşte-ţi prânzul acasă. Unde vei găti şi vei opta pentru ingredientele sănătoase. Alege salatele şi nu cumpăra mâncare gata preparată deoarece în general aceste produse au un conţinut mare de grăsimi, calorii şi au puţini nutrienţi.

3. Câteva minute de mişcare. În pauzele pe care le iei mergi şi ia o gură de aer şi mişcă-te puţin.

4. Menţine-ţi biroul curat. Dezinfectează mereu biroul. Insistă mai mult asupra telefonului, tastaturii şi mouse-ului.

5. Înainte de a-ţi pune mâncarea pe birou, aşterne un şerveţel şi astfel vei ţine bacteriile departe de mâncarea ta.

6. Ţine la îndemână gustări sănătoase. Asigură-te că pe biroul tău se află un bol cu fructe proaspete sau legume.

7. Consumă grăsimi şi carbohidraţi. Bineînţeles, grăsimi sănătoase (conţinute de nuci şi cereale), astfel vei avea energia necesară pentru a duce la bun sfârşit, o zi de muncă.

8. Fiecare masă este importantă. Dacă începi serviciul la o oră matinală şi nu ai apucat să iei micul dejun acasă, nu uita să iei la tine un iaurt semidegresat şi o banană pe care le vei servi la birou. Micul dejun constituie o masă importantă peste care nu e bine să „sari”.

Evită să mănânci în faţa calculatorului. Pauza de prânz trebuie să fie şi un moment de destindere, nu doar faptul că trebuie să mănânci.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here