Ardeiul, recomandat împotriva infecţiilor

1277

ardeiPentru persoanele care nu au probleme de sănătate, ardeiul n-ar trebui să lipsească din alimentaţie indiferent de anotimp.

Ardeiul roşu are foarte multă vitamina C, mai mult decât portocala, având de asemenea şi o cantitate importantă de betacaroten. Această combinaţie de vitamina C şi betacaroten face ca organismul să fie mai rezistent la infecţii şi în special la gripă.

Consumă ardeiul fiert sau copt, deoarece în stare crudă, datorită cantităţii mari de fibre, este mai greu tolerat de către persoanele care au probleme cu digestia sau au probleme cu stomacului. Ardeii copţi sunt de preferat, deoarece ei nu pierd decât o cantitate mică din elementele nutritive.

Întârzie îmbătrânirea

Ardeiul este considerat ca făcând parte din alimentele care întârzie procesul de îmbătrânire a organismului, datorită carotenului şi a vitaminelor C şi E. Aceste elemente au proprietăţi antioxidante, deci împiedică îmbătrânirea prematură a celulelor şi ţesuturilor, previn apariţia tumorilor şi afecţiunilor cardiovasculare.

Bun remediu antistres

În compoziţia ardeiului, pe lângă numeroasele substanţe nutritive se găsesc şi cantităţile de vitamine din grupa B-urilor. Şi, aşa cum se cunoaşte, aceste vitamine sunt importante în buna funcţionare a activităţii sistemului nervos, elimină stresul şi surmenajul psihic, stimulează capacităţile cognitive.

Te ajută să-ţi menţii silueta

Persoanele care vor să slăbească sau să-şi menţină silueta pot consuma ardei, deoarece conţin surse bogate de fibre alimentare şi vitamine, dar nu au calorii.

Ardeiul iute

Aduce tot atâtea beneficii sănătăţii ca şi ardeiul “dulce”, dar nu poate fi consumat de oricine şi nici în cantităţi mari. Acţionează favorabil în digestie, calmează durerea datorită substanţelor analgezice conţinute, are efecte bactericide, decongestionante, expectorante. În plus, cercetătorii consideră că ardeiul iute este un eventual remediu împotriva cancerului de prostată deoarece substanţele pe care aceştia le conţin încetinesc extinderea tumorii deoarece distrug celulele canceroase.

Dacă preferi mâncărurile picante, ardeiul iute este cea mai bună alegere. Atenţie, însă nu trebuie să exagerezi deoarece poate duce la arsuri gastrice.

Ardeiul roşu este mai sănătos decât cel verde

O legumă care este mai puternic colorată, conţine mai multe elemente preţioase pentru sănătate. Nutriţioniştii sunt de părere că ardeii roşii au de două ori mai multă vitamină A şi C decât ardeii de culoare verde.

Iute ca… focul!

Ca să elimini iuţeala din gură după ce ai consumat ardei iute nu te grăbi să bei apă, deoarece pigmentul care dă senzaţia de arsură este solubil doar în materiile grase. Consumă un pahar de lapte sau mănâncă iaurt ori îngheţată.

Cristina Răscol

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here