Amenzi de sute de mii de lei aplicate de Protecţia Consumatorilor

311
amenzi magazineReprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj au o activitate trimestrială din ce în ce mai bogată, acestea nefiind semne bune pentru activitatea economică a judeţului, dar şi pentru cumpărătorii de produse fie ele alimentare sau nealimentare.

Amenzile aplicate de comisari sunt de numărul sutelor, iar valoarea lor depăşeşte trei sute de mii de lei.

În acest sens, exemplificăm activitatea CJPC Gorj de la începutul anului şi până în prezent. Comisarii au efectuat în trei luni de zile un număr de 565 de acţiuni de control desfăşurate la operatori economici de pe raza întregului judeţ, valoarea produselor şi serviciilor controlate fiind de 1.500.000 de lei. Este un lucru negativ faptul că din cele peste 500 de controale, în 421 de cazuri s-au aplicat amenzi pentru nereguli constatate de reprezentanţii statului în teritoriu.
„Am încheiat un număr de 421 de procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat amenzi de 355.000 de lei. Tot în primul trimestru al acestui an, personalul CJPC Gorj a eliminat din circuitul consumului uman produse neconforme în valoare de 2.200 de lei”, a declarat Mihaela Răducan, şefa CJPC Gorj.
Mare parte din reclamaţii, rezolvate
De altfel, din ianuarie şi până acum, la sediul CJPC Gorj au ajuns 160 de petiţii ale consumatorilor din judeţ, iar un număr de 126 de reclamaţii şi sesizări primite au fost cercetate şi soluţionate, ce făceau referire la calitatea produselor şi a serviciilor.
Răducan a menţionat şi câteva dintre deficienţele constatate în teren de către comisari şi pentru care aceştia s-au văzut nevoiţi să aplice sancţiuni contravenţionale.
Printre nereguli s-au numărat: informarea incompletă sau incorectă a consumatorilor referitoare la elementele de identificare a produselor, comercializarea produselor alimentare cu durata durabilităţii minimale depăşită, nerespectarea condiţiilor de acordare a garanţiilor, neafişarea Telefonului Consumatorului. Acestora li s-au adăugat deficienţe privind neafişarea preţurilor şi a serviciilor prestate, nerespectarea clauzelor contractuale şi introducerea de noi comisioane şi taxe.
IZABELLA MOLNAR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here