Alimentele importante din farfuria noastră

157

fructeAlimentaţia sănătoasă ar trebui să ne intereseze mereu şi să devină un obicei. Iată în continuare alimente care sunt foarte sănătoase pentru a duce un trai mai sănătos. Dar nu rezolvăm nimic dacă doar citim şi nu încercăm să ne schimbăm stilul de viaţă spre binele nostru.

Legumele, fructele, cerealele şi seminţele, prin bogăţia de vitamine aduc multe beneficii. Datorită faptului că alimentele sunt sursa noastră de viaţă, majoritatea problemelor de sănătate care apar sunt consecinţa faptului că nu ştim să facem cele mai bune alegeri sau combinaţii. În meniul nostru zilnic ar trebui să se regăsească o serie de alimente esenţiale pentru a ne menţine pe termen cât mai lung sănătatea.

Fructe

Au în compoziţie fibre şi multe vitamine, minerale, antioxidanţi, care prelungesc tinereţea şi au efect anticancerigen. Alege ca şi gustare fructele, sunt răcoritoare, aromate şi savuroase. Încearcă să consumi o gamă variată de fructe: mere, cireşe, căpşuni, banane, mure, lămâi, afine, pepene, kiwi, smochine, piersici, caise, pere, etc.

Merele sunt cele mai populare fructe, ele fiind apreciate datorită faptului că reduc nivelului colesterolului, au rol antiinflamator şi anticancerigen. Conţin foarte multă vitamina C şi flavonoizi. Merele se vor consuma cu coajă, deoarece altfel arunci o mare parte de substanţe nutritive.

Caisele conţin potasiu, beta caroten şi fier. Se consumă în stare proaspătă sau confiate. Caisele reglează tensiunea arterială.

Pepenii sunt şi ei o sursă de vitamina C şi beta caroten, dar în mod deosebit cei galbeni. Sunt săraci în calorii, dar au multă apă. Pot reduce riscul de apariţie al bolilor de inimă.

Legume

Ar trebui să fie hrana principală a alimentaţiei noastre. Au valoare nutriţională, conţin fibre şi apă şi trebuie să fie nelipsite de la masă. Exceptând gustările, când alegem un fruct, orice mâncăm, fie că e carne sau carbohidraţi, e bine să garnisim cu legume. Nu alege mereu aceleaşi legume la masă, încearcă cât mai multe reţete şi combinaţii, în special acum vara când avem o diversitate de legume, fasole, brocoli, varză, dovlecei, vinete, conopidă, roşii, ardei, linte, ţelină, verdeaţă, etc.

Vinetele conţin mult potasiu şi acid folic. Au grăsimi în cantităţi reduse şi luptă împotriva radicalilor liberi. În schimb, dacă sunt prăjite, acumulează foarte multă grăsime, aşa că ar trebui preparate la grătar. Vinetele pot scădea nivelul colesterolului, dar nu când sunt asociate cu alte ingrediente care duc la creşterea colesterolului.

Varza este, pe lângă fasole şi brocoli, una dintre cele mai apreciate legume. Are în compoziţie vitaminele C, B şi E, potasiu, calciu şi acid folic. Varza este foarte bună pentru cei suferinzi de ulcer, deoarece ajută mai repede la vindecarea lui, dar reglează şi sistemul digestiv. De asemenea, previne apariţia cataractei, bolilor de inimă şi cancerului, în special cel de colon.

Cereale şi seminţe

Cerealele conţin sursele cele mai bune de carbohidraţi sănătoşi, în special dacă sunt integrale. Poţi găsi fulgi de ovăz, grâu, orz, secară la plafar sau în marile magazine, sunt un aliat de nădejde ai sistemului digestiv şi oferă energia de care ai nevoie în fiecare zi. Cerealele pot înlocui cu succes orezul sau pastele.

Cristina RĂSCOL

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here