Alimente pentru o vedere bună

205
sanatatea ochilorPrin consumul frecvent de peşte, morcov şi ouă pot fi prevenite majoritatea afecţiunilor oculare. Studiile făcute de-a lungul timpului au scos la iveală faptul că antioxidanţii şi vitaminele care se găsesc în diferite alimente contribuie la menţinerea sănătăţii ochilor.

Peştele îmbunătăţeşte acuitatea vizuală
Medicii recomandă consumul de peşte de cel puţin trei ori pe săptămână, deoarece conţine acizi graşi omega 3, care sunt recomandaţi pentru creşterea acuităţii vizuale şi în prevenirea unor tulburări oculare. De asemenea, pentru o vedere de nota zece se recomandă alimentele care conţin vitamina B precum cerealele integrale, laptele, bananele şi varza. Vitamina B1 se recomandă persoanelor care sunt predispuse la glaucom, cele mai bune surse fiind leguminoasele şi carnea de pasăre.
Morcovul limpezeşte vederea
Legumele portocalii, precum morcovul, care conţin vitaminele A, C, E şi beta-caroten sunt foarte importante pentru vedere. Un studiu recent a scos la iveală faptul că persoanele care consumă minimum trei morcovi zilnic au un risc cu 30 la sută mai mic de a avea probleme cu vedere la bătrâneţe.
Ouăle previn degenerescenţa maculară
Ouăle conţin doi antioxidanţi puternici, luteină şi zeaxantină, în lipsa cărora poate surveni degenerescenţa maculară, provocată de deteriorarea unei părţi a retinei. Alte surse de luteină mai sunt mazărea, kiwi, portocalele, spanacul şi strugurii. Tot în scop preventiv mai pot fi consumate fructele şi legumele bogate în vitamina A.
Afinele şi strugurii pentru vederea nocturnă
Aceste fructe ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne. O ceaşcă plină de afine, gem de coacăze sau un supliment nutritiv format din struguri şi afine te ajută să-ţi adaptezi vederea la întuneric, în mai puţin de 30 de minute.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here