Alimente, pentru o inimă de fier

130
inima sanatoasaConsumă alimente care nu conţin grăsimi sau conţin într-o cantitate foarte mică şi introdu în hrana zilnică atât fructe, cât şi legume şi vei avea o inimă mai sănătoasă. Iată câteva alimente pe care e bine să le consumi.
Peştele
E recomandat să mănânci cel puţin două porţii de peşte pe săptămână. Studiile au relevat faptul că şi o singură porţie de peşte pe săptămână îţi poate reduce riscul de atac de cord cu până la 50%. Peştele poate fi preparat în foarte multe feluri: la cuptor, în salate, pastă de peşte etc. Şi e şi foarte gustos!

Merele
Dacă bei un pahar de suc de mere pe zi sau dacă mănânci două mere întregi pe zi, reduci nivelul de oxidare al colesterolului LDL şi, astfel, previi bolile de inimă. Merele pot fi consumate ca atare, în salate de fructe, plăcinte, prăjituri sau poţi prepara un suc delicios cu ajutorul unui blender.
Nucile
Nucile conţin un tip de grăsime care coboară colesterolul şi previne formarea cheagurilor de sânge. De fapt, un studiu a relevat faptul că şi consumul de nuci poate chiar scădea nivelul colesterolului cu 12%. Alunele pot înlocui cu succes gustările dintre mese, le poţi ronţăi la serviciu şi chiar le poţi adăuga în salate de legume sau fructe.
Uleiul de măsline
Dintre toate tipurile de ulei, uleiul de măsline conţine cea mai mare cantitate (77%) de grăsimi monosaturate, care coboară colesterolul de tip LDL fără să-l afecteze pe cel HDL. Când pregăteşti salate sau când găteşti mâncăruri care necesită ulei, foloseşte-l mereu pe cel de măsline.
Legumele
O porţie de fasole pe zi poate reduce colesterolul cu până la 10%. Fibrele pe care le conţin sunt protectorul principal. De asemenea, fasolea conţine compuşi care pot reduce cheagurile de sânge şi îmbunătăţesc funcţionarea vaselor de sânge. Poţi pregăti fasolea ca mâncare sau o poţi adăuga în salate.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here