Alimente pe care nu trebuie să le consumi

141

bauturi indulciteTrebuie să fii informat despre alimentele benefice sănătăţii, dar şi despre cele care nu fac bine organismului nostru. În general, în supermarketuri sunt o serie de alimente despre care se spune că sunt sănătoase, dar care, devin un pericol mai ales dacă îţi faci un obicei din a le consuma. Dar iată în continuare despre ce alimente este vorba, conform anumitor nutriţionişti.

Primul pe lista alimentelor care nu ar trebui consumate este băutura îndulcită. Şi aici se referă la toate băuturile de acest fel. Toate băuturile care conţin zahăr prezintă un pericol destul de mare pentru sănătatea ta. N-ar trebui consumate nici măcar băuturile care se prezintă a fi „bogate în vitamine şi în oxidanţi”. Ceea ce este foarte adevărat despre aceste băuturi este faptul că ele sunt înţesate cu chimicale.

Batoanele proteice sunt alte alimente care se găsesc pe aceeaşi listă. Cel mai concludent lucru este lectura etichetei. Batoanele proteice au în compoziţia lor zahăr, multă sare şi ulei de palmier care este o sursă de grăsimi saturate.

ruladaŞunca obţinută industrial este alimentul pe care ar trebui să nu-l mai consumi sub nicio formă. Conţine foarte multe grăsimi saturate şi sodiu, nitraţi, despre care se spune că sunt foarte dăunătoare organismului.

Alimentele pregătite la rotisor. Nutriţioniştii sunt de părere că ar trebui să se renunţe la consumarea acestor alimente din comerţ. Cauza o reprezintă numeroasele bacterii, care îşi găsesc locul pe acest tip de aliment.

Îndulcitorii artificiali se găsesc pe lista neagră a alimentelor periculoase. Toate produsele care sunt îmbogăţite cu îndulcitori artificiali se află în categoria alimentelor care nu trebuie consumate. Indicat este să consumi puţin zahăr, nu să apelezi la consumul a tot felul de dulciuri sintetice care îţi dau peste cap tot metabolismul.

Suplimenţii alimentari sunt acele substanţe chimice care înlocuiesc nutrienţii naturali. O dietă sănătoasă trebuie să fie compusă din surse naturale. O dietă variată, cu calorii în limite normale este suficientă.

Alimente marinate şi conservate. Desigur şi aceste alimente trebuie evitate. Au un conţinut bogat de sodiu, conservanţi chimici, fructoză din porumb, coloranţi sintetici şi arome artificiale.

Sosul preparat pentru salate. Folosind astfel de sosuri înseamnă să nu te bucuri din plin de beneficiile pe care le oferă o salată, şi de fapt nu faci altceva decât să o încarci cu chimicale şi grăsimi nesănătoase.

Cerealele integrale sunt considerate şi ele alimente dăunătoare, aici referindu-ne doar la cerealele care au surplus de zahăr şi sodiu. Este bine să citeşti cu mare atenţie ce scrie pe ambalaj, chiar şi pasajele scrise destul de mărunt. Acolo sunt specificate anumite lucruri care fac diferenţa între ce e sănătos şi ce nu.

Cea mai bună metodă de a evita produsele care îţi fac rău, în ciuda aspectului şi gustului deosebit, este un bun discernământ.

Citeşte etichetele, compară şi vei constata singur care ar fi alimentele cele mai bune pe care să le consumi şi care sunt alimentele pe care să le eviţi, în beneficiul sănătăţii tale.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here