Alimente care pot substitui carnea în perioada postului

190

alimente  postCarnea este alimentul care are în structura sa proteine, fier, vitamina B 12 şi o serie de vitamine şi minerale importante organismului. Dar dacă ţii post şi, altfel, eşti obligat să nu consumi carne, în această perioadă, iată care sunt alimentele care înlocuiesc carnea şi care aduc organismului resursele necesare.

Fasole

Fasolea are proteine, fibre şi are un nivel crescut de carbohidraţi cu eliberare uşoară, ceea ce înseamnă că poate înlocui destul de uşor carnea în alimentaţie. Fasolea este un aliment care dă energie pentru muşchi şi creier şi este indicat în dietele de slăbit. 100 de grame de fasole are în jur de 120 de calorii, deci este un aliment săţios şi poate fi consumat în cantităţi mari.

Ciuperci

ciuperciCiupercile conţin proteine vegetale de înaltă calitate. Mai mult, ciupercile au seleniu, cupru şi fier, de aceea ele fiind înlocuitori foarte buni pentru carne. Din ele se pot face diverse mâncăruri sau pot fi consumate simple, pe grătar, trase în tigaie cu diferite condimente.

Soia

Soia este un aliment ce conţine proteine la fel ca şi carnea, este o sursă de fier şi mai conţine complexul de vitamina B. De asemenea, soia are foarte multe fibre, scade nivelul colesterolului rău, reduce hipertensiunea, stopează înmulţirea celulelor canceroase şi fortifică sistemul imunitar.

Partea îmbucurătoare este că soia are un gust bun şi mai mult decât atât, se găseşte sub formă de pateu, lapte, brânză etc.

Oleaginoase

Grăsimile pe care le asimilai de obicei din carne, le poţi lua acum din fructe oleaginoase cum ar fi alune, migdale, nuci, arahide etc. Toate acestea sunt o sursă veritabilă de proteine şi au o cantitate însemnată de vitamina E care menţine supleţea pielii.

Ce mai are în compoziţie carnea şi care sunt alimentele de unde îţi poţi procura ingredientele de care ai nevoie:

Proteine

Mazăre verde boabe, ciuperci, conopida, praz, urzici, usturoi, fasole boabe, măsline negre, măsline verzi, nuci, struguri, stafide, făină de grâu, griş, orez, pâine graham.

Fier

Alune, caise uscate, drojdie, germeni de grâu, linte, mazăre, migdale, spanac, ovăz.

Grăsimi

Ulei de soia, ulei de arahide, ulei de măsline, margarină, fructe oleaginoase, unt de cacao.

Vitamina B

Ovăz, cereale, drojdie, portocale, cartofi copţi, mazăre.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here