Alimente care întăresc imunitatea

69
imunitateÎn ziua de azi stresul şi poluarea sunt la orice pas. Unde mai punem că a venit şi vremea rea şi suntem foarte expuşi la viruşi? Nu ne rămâne decât să ne întărim sistemul imunitar! Dar iată în cele ce urmează ce poţi mânca pentru a avea o imunitate puternică.

Migdale. Mănâncă o mână de migdale şi ţi-ai asigurat doza zilnică recomandată de vitamina E. Vitamina E este un puternic antioxidant, iar studiile au demonstrat că deficienţa de această vitamină poate crea mari probleme în sistemul imunitar.
Fasolea verde este recunoscută pentru cantităţile mari de vitamina K pe care le conţine, precum şi pentru substanţele antiinflamatoare ce pot reduce severitatea unor boli în care inflamaţia este prezentă precum artrita, astmul. Alţi nutrienţi prezenţi în fasolea verde protejează aparatul cardiovascular, lupta împotriva cancerului, stimulează sistemul imunitar.
Pui. Seleniul este un mineral care este vital pentru dezvoltarea şi circulaţia celulelor albe din sânge în organism. 6 grame de pui îţi asigură necesarul zilnic de seleniu.
Porc. 3 grame de carne de porc asigură o treime din doza zilnică de vitamina B6 recomandată unui adult.
Nucile. Distrug infecţiile. Sunt un aliment excelent pentru sănătate, graţie conţinutului bogat în Omega 3 şi în polifenoli, care au acţiune antiinflamatoare. Nucile stimulează activitatea cerebrală, combat cancerul, protejează inima şi vasele sangvine şi măresc rezistenţa organismului la infecţii. Consumaţ0i 7 nuci pe zi.
Acizii graşi Omega 3 au multiple efecte pozitive asupra:
-ritmului cardiac şi circulaţiei sangvine
-dezvoltarea funcţiei cerebrale şi a acuităţii vizuale,
-efecte importante care ajută la prevenirea infarctului
-scăderea trigliceridelor serice
-scăderea colesterolului total
-creşterea HDL colesterolului
-scăderea tensiunii arteriale
-efect antiinflamator în bolile de piele
-efect pozitiv în tratamentul bolilor psihice
-previn apariţia alergiilor
Vin. Un pahar de vin roşu protejează organismul de microbii din mediul înconjurător. Vinul roşu întăreşte imunitatea, mărind astfel capacitatea de apărare a organismului împotriva bolilor. Accelerează metabolismul, măreşte arderile şi astfel elimină mult mai repede toxinele din corp. Însă ai grijă! Consumul excesiv de alcool îţi afectează sistemul imunitar, expunându-te mai mult la infecţii.
Iaurtul care conţine fermenţi vii (bacterii lactice) echilibrează digestia, întăreşte sistemul imunitar, curăţă organismul de substanţe toxice, reduce colesterolul, previne apariţia cancerului de colon. Este o sursă principală de calciu, dar conţine şi vitamine din grupa B-urilor, indispensabile bunei funcţionări a sistemului nervos.
Morcovii. Conţin carotenoizi, substanţe care cresc imunitatea naturală. Carotenoizii consolidează producţia de celule albe din sânge. Numeroase studii au arătat că dacă mănânci alimente bogate în beta-caroten, corpul tău luptă cu infecţiile mult mai uşor. În aceeaşi categorie intră şi cartofii, ardeii şi dovleceii.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here