Alimente care combat stresul şi oboseala

209

cerealeAi auzit de multe ori că sunt alimente care întăresc imunitatea organismului, reglează tensiunea arterială şi menţin sănătatea inimii. Ştiai însă că există şi alimente care combat stresul şi oboseala? Cerealele, pâinea integrală, seminţele de floarea-soarelui, bananele şi păpădia au aceste proprietăţi.

Este important să mănânci sănătos, dar mai important este să ştii să ţii cont de nevoile corpului tău. Să ne gândim la perioadele de examene, de stres maxim şi de efort susţinut la serviciu, când organismul tău are nevoie de mai multă energie. Dulciurile şi băuturile răcoritoare energizante pot da un impuls energetic, însă pe termen scurt; pe termen lung, amplifică oboseala. Pentru a face faţă emoţiilor puternice din timpul unui examen, bolii sau schimbărilor de orice natură, organismul eliberează adrenalina şi cortizon (hormoni de stres), care cresc numărul bătăilor inimii şi valorile tensiunii arteriale. De aceea, este foarte important ce şi cât mănânci. Anumite alimente te vor ajuta să ţii la distanţă stresul şi oboseala şi să-i redea organismului tău energia de care are nevoie.
Cereale şi pâine integrală (grâu, tărâţe, porumb, secară, orz, ovăz etc.)
Un bol de musli cu lapte degresat e un mic dejun ideal care, împreună cu două-trei felii de pâine integrală sau de secară, acoperă nevoile alimentare zilnice. Aceste alimente sunt bogate în complexul de vitamine B şi magneziu, sunt carbohidraţi cu absorbţie lentă ţi fibre, care menţin echilibrul glucido-lipidic al organismului. Cerealele şi pâinea integrală mai conţin fier, sodiu, potasiu şi calciu.
Beneficii: Vitaminele B şi magneziul menţin nivelul de energie la cote maxime. Fierul previne anemia, iar celelalte minerale neutralizează aciditatea din organism, prevenind apariţia unor forme de cancer. Ovăzul scade nivelul colesterolului şi al insulinei.
Seminţe de floarea-soarelui
Două-trei linguriţe de seminţe de floarea-soarelui adăugate în salate asigură un sfert din necesarul zilnic de magneziu. Pentru a avea efect seminţele trebuie consumate neprăjite şi fără sare. Acestea conţin vitamina E, acid folic, vitamina B, magneziu, cupru şi seleniu.
Beneficii: Magneziul şi vitamina B sunt necesare pentru menţinerea tonusului psihic. Vitamina E este cel mai puternic dintre antioxidanţi (de trei ori mai puternic decât vitamina C) şi un foarte bun remediu împotriva bolilor.
Banane
Este indicat să mănânci în fiecare zi o banană bine coaptă (când coaja începe să aibă puncte maronii). Aceste fructe exotice sunt bogate în vitamina B6, magneziu, acid folic, vitamina C şi substanţe nutritive.
Beneficii: Bananele sunt cunoscute pentru marea lor valoare nutritivă şi energizantă, dar şi ca alimente ce ajută la scăderea colesterolului din sânge şi la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual.
Păpădie
Păpădia este un excelent tonifiant. Se folosesc tulpinile şi frunzele în salate, dar numai în combinaţie cu legume şi mirodenii pentru a-i atenua gustul amărui. Frunzele şi tulpinile se consumă înainte ca planta să înflorească. Acestea conţin vitaminele A, C, D, complexul B şi minerale: calciu, fier, potasiu, fosfor şi sodiu.
Beneficii: Păpădia este detoxifiantă şi antiinflamatoare, stimulează digestia, circulaţia şi sistemul nervos. Îndepărtează emoţii negative, precum teama şi furia, care se pot acumula în ficat şi rinichi.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here