Alimentaţia, pentru o inimă de fier

131

inima sanatoasa2Boala cardiovasculară, inclusiv infarctul miocardic şi accidentul vascular cerebral, este cauza cea mai frecventă de deces în întreaga lume.

Fără să ne panicăm, putem urma anumiţi paşi importanţi pentru protejarea inimii, inclusiv respectarea unei diete.

O dietă bine concepută, poate fi o modalitate de mărire a gradului de sănătate şi asta presupune consumul alimentelor cu conţinut scăzut de colesterol şi de grăsimi saturate.

Sfaturi sănătoase pentru inimă

Alimente pe care trebuie să le eviţi

Alimentele pe care trebuie să le eviţi sunt grăsimile saturate, aici sunt incluse uleiul de palmier si uleiul de nucă de cocos, grăsimile trans, ceea ce înseamnă ulei vegetal hidrogenat parţial, aşa um scrie pe eticheta multor produse, zahărul, siropurile, cele care au conţinut mare de zahăr, precum şi cel de porumb, arţar, precum şi orice cereale care nu sunt 100% integrale.

Consumă peşte

Acizii graşi esenţiali omega 3, conţinuţi de anumite specii de peşti, scad nivelul colesterolului “rău” şi au o serie de alte beneficii pentru sănătate. Consumă somon şi păstrăv datorită conţinutului bogat de omega-3.

inima sanatoasaPeştii din pescării datorită alimentaţiei au niveluri scăzute de grăsimi omega-3 şi niveluri mai ridicate de grăsimi omega-6. Deci nu trebuie să te aprovizionezi neapărat cu peşte proaspăt şi îl poţi prefera şi pe cel din conserva de somon şi pe cel congelat.

Plantele, sursă de grăsimi „bune”

Nu dor peştele conţine omega-3. Şi anumite plante, cum ar fi: algele, seminţele de in, nucile, care sunt o sursă excelentă de omega 3. Studiile de cercetare au constatat o reducere de 59% a riscului de atac de cord cu aportul de omega-3 din uleiuri vegetale. Doar câteva nuci au cantitatea de grăsimi bune necesare pentru a beneficia de protecţie.

Vinul roşu, sursă de antioxidanţi

Vinul roşu consumat cu moderaţie este o sursă de flavonoizi – antioxidanţi care menţin sănătatea inimii. Atunci când organismul este deficitar în antioxidanţi, rezultă daune radicale, care produc creştere a oxidării colesterolului LDL (conţine cea mai mare cantitate de colesterol) şi la formarea de plăci pe pereţii arterelor. Flavonoizi se găsesc şi în ciocolată, roşii, broccoli şi în fiecare legumă colorată.

Condimentează lucrurile

Curcuma este un condiment care are proprietăţi antiinflamatorii, fiind benefică pentru inimă şi creier.

Odată cu reducerea consumului de grăsimi saturate şi păstrarea nivelul de colesterol LDL (rău) în limite scăzute, nu trebuie neglijaţi nici alţi factori care nu fac bine inimii şi afectează sănătatea în general, inclusiv tensiunea arterială, este vorba de aportul caloric, fumatul, stresul, greutatea şi nivelul de activitate fizică depusă. Chiar şi puţină grăsime abdominală creşte riscul cardiovascular. În afară de alegerea alimentelor sănătoase pentru organism, trebuie urmărit şi aportul total de calorii şi a celor consumate prin exerciţiu.

Adoptă o dietă alimentară

Poţi să-ţi faci o listă cu alimente bune pentru tine. Lista cu alimentele delicioase şi sănătoase este: omleta din albuşuri cu multe legume, dar fără brânză; fulgi de ovăz cu afine şi căpşuni; hamburgeri vegetarieni, somon, spanac, broccoli, salată şi nuci, precum şi pizza vegetariană cu crustă din cereale integrale, unele sosuri de roşii fără adaos de zahăr, legume, precum şi o cantitate mică de mozzarella afumată.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here