Alimentaţia pe timp de iarnă

146

condimenteIarna trebuie să mâncăm mai mult? Trebuie să ne axăm doar pe anumite alimente? Sunt întrebări pe care le auzim frecvent la diferite persoane, gândindu-se cum să înfrunte mai bine temperaturilor scăzute, iar organismul să fie la fel de puternic ca în perioada în care există pentru consum mai multe fructe şi legume.

Specialiştii spun că o alimentaţie corespunzătoare ne ajută să facem faţă mai uşor frigului, umidităţii, precum şi oboselii sau depresiei care survin de cele mai multe ori în perioada rece. O alimentaţie propice în acest sens trebuie să includă carbohidraţi, proteine şi grăsimi, aşa cum spun specialiştii.

Grăsimi

fructeGrăsimile au şi ele un rol important în organism, deoarece depozitează energia şi fortifică sistemul imunitar. Grăsimi bune găsim în peşte, somn, somon, macrou. Deşi iarna, majoritatea românilor preferă carnea de porc, ar trebui să se orienteze mai mult spre cea de vită, care are mai multe proteine.

Legume şi fructe

Recomandate sunt legumele cu conţinut mare de proteine cum ar fi fasolea, cartofii dulci, lintea, dovleceii sau mazărea. Iar pentru a completa necesarul de vitamine, minerale şi fibre indicat ar fi să mănânci cât mai multe citrice, mere, banane, fructe uscate sau compoturi.

Supe

grasimiSunt foarte bune pentru a combate frigul, din această cauză ar trebui consumate zi de zi. Apa caldă este bună pentru a încălzi organismul, legumele acoperă necesarul de vitamine şi minerale, iar carnea sunt sursa importantă de proteine.

Condimente şi mirodenii

Nu te reţine de la consumul de condimente şi mirodenii, deoarece acestea activează funcţiile organismului şi au numeroase proprietăţi curative. O parte destul de însemnată dintre acestea favorizează digestia, stimulează sistemul nervos şi previn răceala.

Iaurt

Conform unor studii recente ale cercetătorilor, probioticele, care alcătuiesc compoziţia activă a iaurtului, reduc simptomele virozelor respiratorii. Aşadar, nu uita să consumi în fiecare zi acest aliment minunat, care nu va lăsa răceala să te cuprindă.

Alcoolul distruge rezistenţa organismului!

Multe persoane sunt tentate să apeleze la un puţin de alcool pentru a se încălzi. Dar această metodă nu este tocmai indicată, deoarece consumul de alcool creează o senzaţie de căldură, pe timp scurt.

Mai mult, alcoolul reduce rezistenţa organismului, aşa că optează cu încredere pentru ceai, lapte.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here