Alimentaţia, în funcţie de grupa sanguină

170

alimentatiaExistă o strânsă legătură între grupa de sânge, alimentaţie şi sănătatea oamenilor. Puţini oameni se gândesc la implicaţiile grupei sanguine deşi aceasta reprezintă o forţă genetică puternică. Fiecare om este unic, avem nevoi nutriţionale diferite; de aceea singura modalitate de a menţine sănătatea sau de a vindeca boala este adaptarea hranei la nevoile specifice fiecărui individ.

Grupa sanguină este cheia care descuie uşa spre misterele sănătăţii, bolii, longevităţii, vitalităţii, echilibrului emoţional, ea determină rezistenţa faţă de boli, eficienţa cu care ardem caloriile, răspunsul la stres şi însăşi personalitatea noastră. Analiza grupelor sanguine a furnizat explicaţii privind faptul că unii oameni sunt capabili să piardă în greutate urmând anumite diete, în timp ce alţii nu, unii oameni îşi menţin vitalitatea la vârste înaintate în timp ce alţii se deteriorează fizic şi mental.

Fiecare grupă sanguină conţine mesajul genetic al alimentaţiei şi de aceea este indicat să ţinem cont de alimentele indicate grupei noastre de sânge. Vă prezentăm mai jos alimentele benefice fiecărei grupe de sânge în parte.

Alimente benefice grupei sanguine O I:

– carne şi derivate: vită, pui, oaie.

– peşte: cod, hering, macrou, ştiucă, somon, păstrăv, scrumbie, sturion, sardele, calcan, peşte cu carne albă.

– produse lactate şi ouă: 3-4 ouă/săptămână; nu sunt indicate lactatele.

– uleiuri şi grăsimi: de măsline, de in.

– oleaginoase: nuci, arahide.

– cereale şi făinoase: pâine de secară.

– legume: fasole verde şi uscată, mazăre, anghinare, usturoi, broccoli (conopida verde), hrean, gulie, ceapă albă şi roşie, nap, lăptucă (salata verde), alge, păstârnac, pătrunjel, ardei roşii, dovleac, spanac, sfeclă.

– fructe: smochine proaspete şi uscate, prune negre, roşii, verzi, uscate.

– ceai din plante: păpădie, tei, dude, mentă, măceşe, pătrunjel.

– băuturi: sifon.

– sucuri: cireşe negre, ananas, prune.

Alimente benefice grupei sanguine A II:

– carne şi derivate: pui, curcan

– peşte: crap, macrou, ştiucă, sardine, păstrăv, biban, peşte cu carne albă.

– produse lactate şi ouă:1-3 ouă/săptămână, iaurt, kefir, mozzarela, brânză feta.

– uleiuri şi grăsimi: de măsline, din seminţe de in.

– oleaginoase: arahide, seminţe de dovleac, unt de arahide.

– cereale şi făinoase: pâine de secară, orez expandat, orez alb, tărâţe de orez, tărâţe de ovăz, făină de porumb.

– legume: fasole verde şi uscată, mazăre verde şi uscată, linte, soia, broccoli (conopidă verde), morcovi, hrean, gulii, praz, ceapă, usturoi, pătrunjel, dovleac, ridichi, spanac, sfeclă.

– fructe: caise, mure, afine, cireşe, grapefruit, smochine proaspete şi uscate, lămâi, ananas, prune proaspete şi uscate, struguri, mere, lubeniţă, căpşuni, kiwi, piersici, zmeură.

– ceai din plante: aloe, brusture, muşeţel, ginseng, ceai verde, păducel, măceşe, valeriană.

– băuturi: cafea, vin roşu şi alb.

Alimente benefice grupei sanguine B III:

– carne şi derivate: pui, curcan.

– peşte: macrou, plătică, ştiucă, sardine, păstrăv, scrumbie, sturion.

– produse lactate şi ouă: lapte integral, lapte bătut, iaurt, kefir, brânză de vacă.

– uleiuri şi oleaginoase: ulei de măsline, migdale, castane, nuci.

– cereale şi făinoase: tărâţe de ovăz, tărâţe de orez, orez expandat, secară, făină de ovăz, făină de orez.

– legume: fasole verde şi uscată, mazăre verde, sfeclă, varză albă, morcovi, conopidă, broccoli, vinete, pătrunjel, păstârnac, ardei roşii, ardei galbeni, cartofi.

– fructe: banane, ananas, papaya, struguri negri, prune.

– condimente: curry, ghimber, hrean, pătrunjel.

– ceai din plante: ginseng, ghimber, pătrunjel, măceşe, salvie, ceai verde.

– băuturi: vin roşu şi alb

Alimente benefice grupei sanguine AB IV:

– carne şi derivate: pui, curcan.

– peşte: macrou, ştiucă, sardină, păstrăv, scrumbie, sturion.

– produse lactate şi ouă: 3-4 ouă/săptămână, iaurt, kefir, mozzarela, brânza feta

– uleiuri şi grăsimi: de măsline.

– oleaginoase: arahide, unt de arahide, castane, nuci.

– cereale şi făinoase: pâine integrală, pâine de secară, orez expandat, orez alb, tărâţe de orez, tărâţe de ovăz, mei.

– legume: fasole verde şi uscată, mazăre verde, linte, soia, sfeclă, castravete, broccoli, ţelină, conopidă, păstârnac, pătrunjel, cartofi, ciuperci, vinete, usturoi.

– fructe: cireşe, smochine proaspete şi uscate, struguri, ananas, grapefruit, kiwi, lămâi, prune, agrişe.

– ceai din plante: brusture, muşeţel, ghimber, ginseng, ceai verde, măceşe.

– băuturi: cafea, vin roşu şi alb.

Sfatul nostru este să urmezi dieta grupei sanguine care aparţine sângelui tău cel puţin două săptămâni şi vei sesiza în această perioadă multe schimbări: un nivel mai înalt de energie, scădere în greutate(sau creştere, după caz), o reducere a tulburărilor digestive, ameliorarea problemelor cronice de sănătate.

Daniela Scafeş

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here