Alimentaţia din timpul iernii

128

alimentatia iarnaE nevoie să mănânc o cantitate mai mare de alimente iarna? De ce alimente am nevoie? Pot consuma puţin alcool ca să nu-mi mai fie aşa frig? Sunt întrebări destul de des întâlnite cu privire la cum să reziste mai bine în faţa temperaturilor scăzute de afară. Alimentaţia din acest sezon ne ajută să trecem mai uşor peste perioadele de umiditate şi frig, precum şi pentru a face faţă oboselii şi depresiei, destul de des întâlnite în timpul iernii.

În general, iarna riscul de îngrăşare este mult mai mare datorită alimentaţiei bogate în grăsimi şi sărace în crudităţi. Din această cauză silueta ta este pusă în pericol. În timpul iernii, poftele sunt altele: mai multe persoane aleg mâncăruri consistente, gătite şi optează pentru mâncăruri calde. Nu este deloc interzis în a mânca astfel, dar se recomandă să se reducă cantitatea alimentelor consumate.

Alimente recomandate iarna

O alimentaţie sănătoasă este benefică pentru fortificarea sistemului imunitar şi păstrarea unui organism sănătos. Grăsimile sunt foarte bune deoarece stochează energia şi sunt un factor imunostimulator împotriva frigului prin eliberarea de căldură, ajutând corpul să se adapteze la temperaturile prea scăzute. Din această cauză, în perioada iernii când temperaturile sunt destul de scăzute, este bine să avem un aport de calorii mai mare decât în timpul sezonului cald. Organismul are nevoie de mai multă energie pentru a-şi menţine temperatura normală. Din această cauză este indicat să alegi pentru consum grăsimi vegetale şi animale de calitate.

Grăsimile care pot fi consumate şi care au un rol important în protejarea organismului împotriva frigului sunt cele care se găsesc în peşte (macrou, somn, crap, somon). Ele au rolul de a fluidiza sângele precum şi la vascularizarea organismului.

O alimentaţie echilibrată este varianta ideală, care are la bază mai mult consumul de legume cât mai proaspete şi bogate în proteine cum sunt: mazărea, fasolea şi lintea. Fructele se află şi ele pe aceeaşi listă, cum sunt compoturile diverse sau fructele uscate, ideale pentru un organism sănătos datorită vitaminelor, mineralelor şi fibrelor pe care acestea le conţin.

Este bine a se consuma un ou pe zi deoarece are foarte multe proteine (proteinele din albuşul de ou se asimilează în totalitate).

Produsele lactate trebuie consumate cu precauţie. O felie de brânză la fiecare masă este de ajuns. Este foarte important modul în care a fost preparată brânza şi trebuie să ţii cont dacă ai mai consumat alte produse care conţin deja acest produs.

Supa este un preparat foarte sănătos, din această cauză este foarte important consumul acesteia. Are apă caldă care încălzeşte şi hidratează organismul, legume care asigură mineralele şi vitaminele de care avem nevoie, precum şi proteine din carne şi paste făinoase.

Alcoolul dă doar senzaţia de căldură falsă

Vinul fiert, lichiorul dar şi alte băuturi alcoolice sunt bune pentru a ridica rapid temperatura corpului. În schimb, acest gen de băuturi au dezavantajul că obosesc organismul. Mai precis, senzaţia de căldură emanată va fi pe o perioadă scurtă de timp. Prin vasodilatarea de moment creată, corpul este temporar încălzit. Din nefericire, alcoolul reduce rezistenţa organismului şi poate duce chiar la apariţia degerăturilor.

Atenţie: nu este bine să apelezi la o astfel de variantă pentru a te încălzi. Este mult mai bine să alegi băuturile calde cum ar fi ceaiurile, cafeaua, ciocolata caldă, laptele cald etc.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here