Alegeţi la micul dejun o porţie cu cereale integrale

338
crealeDatorită ritmului alert în care trăim, timpul ni se pare cel mai preţios şi de aceea nu puţini sunt cei care renunţă la cele 15 minute în care ar putea să îşi savureze micul dejun. Mai presus de toate este sănătatea, iar medicii ne asigură că fără un mic dejun sănătos, ne este greu să o păstrăm.

Cerealele alimentare sunt cele mai indicate la micul dejun ele având în compoziţie, de obicei, prelucrate din porumb, grâu, orez, orz sau ovăz. Cu un aport mare de energie, ele sunt mai puţin recomandate ca masă de seară. Pentru a extrage toate beneficiile cerealelor, este necesar să apelăm la variantele din făină integrală. Diferenţa între făina integrală şi cea normală este că cea integrală păstrează rezultatul întreg al măcinării, cu toate cele trei straturi ale bobului: stratul exterior – bogat în fibre, stratul interior – cu conţinut de amidon şi partea internă, bogată în substanţe nutritive.
Indiferent dacă ţineţi o dietă este bine să nu săriţi peste micul dejun.
Micul dejun nu poate fi suplinit de nici o altă masă pentru că oferă fibrele, vitaminele şi mineralele de care organismul are nevoie pe parcursul unei zile de muncă. Lipsa mesei de dimineaţă poate avea multe efecte negative asupra sănătăţii: memorie slabă, dificultăţi în logică, creativitate redusă, iritabilitate, anxietate şi stres determinat de senzaţia de foame.
În magazine există diverse produse sub numele de „cereale integrale”. De multe ori însă acestea au în compoziţie un număr mare de aditivi, coloranţi sintetici şi îndulcitori care contravin ideii de sănătate pe care ar trebui să o susţină. Deşi copiii sunt mai curând atraşi de aceste variante de cereale, este mai bine să îi obişnuim cu produsele naturale chiar dacă poate gustul lor nu este la fel de „spectaculos”.
Prin conţinutul bogat în fibre, cerealele integrale menţin fluidizarea alimentelor în aparatul digestiv, şi astfel previn probleme precum constipaţiile, senzaţiile de deranj în stomac, dar şi afecţiuni serioase cum ar fi cancerul intestinal sau afecţiuni ale sistemului cardiovascular. Cerealele integrale se regăsesc nu de puţine ori în tiparul dietelor de slăbire. Care este explicaţia? Fibrele pe care le conţin oferă starea de saţietate fără să îngraşe. Necesarul de fibre mai poate fi asigurat şi din alte produse de natură vegetală precum legumele, fructele sau seminţele.
cereale integraleCerealele, de fapt produsele pe baza de cereale integrale, sunt o sursa importanta de minerale, printre care fierul, magneziul, fosforul sau zincul. Aceste substanţe nu pot fi oferite organismului decât prin alimentaţie, acesta neputând să şi le producă singur.
• Calciul (la fel ca fosforul) susţine starea de sănătate a sistemului osos şi a danturii şi ajută la prevenirea osteoporozei şi a multor probleme cardiovasculare.
• Fierul întăreşte sistemul imunitar, ameliorează semnele de oboseală şi reduce riscul apariţiei anemiei.
• Magneziul creşte rezistenţa corpului la infecţii şi îmbunătăţeşte randamentul intelectual. Împreună cu calciul, combate stresul şi stările depresive.
• Zincul măreşte capacitatea de rezistenţă în faţa infecţiilor, are un rol important în accelerarea vindecării rănilor şi reduce substanţial nivelul colesterolului din organism.
Vitaminele îşi declară importanţa în funcţionarea sistemului nervos, a sistemului imunitar şi a vederii. Ele îşi îndeplinesc rolul în organism doar în prezenţa celorlalte substanţe nutritive, mai ales a mineralelor. O porţie de cereale este bogată în vitaminele C, B1, B2, B3, B5, B6, B12 si acid folic (cu rol în metabolismul proteic).
• Orezul este alimentul cel mai uşor digerabil datorită conţinutului redus de minerale, substanţe grase şi proteine. În variantele sale integrale, are proprietăţi tonice şi emoliente intestinale. Orezul fără fibre are proprietăţi astringente, la fel şi apa în care este fiert.
• Grâul funcţionează ca tonifiant pentru splină şi pancreas, facilitează digestia şi este recomandat pentru lipsa de energie şi convalescenţilor.
• Porumbul este tonifiant pentru splină, pancreas şi stomac, şi are proprietăţi diuretice. Se recomandă în retenţia hidrică, digestia defectuoasă şi anxietate.
• Orzul are o funcţie expectorantă, emolientă şi calmantă. Adăugat ciorbelor de legume furnizează mulţi carbohidraţi. Conţinutul de fibre solubile reduce absorbţia colesterolului.
Sfatul medicului:
• Consumaţi cel puţin trei porţii de alimente cu conţinut de cereale integrale pe zi;
• Înlocuiţi pâinea albă cu pâine din cereale integrale;
• Alegeţi orezul brun sau pastele din grâu integral în locul produselor albe, prelucrate.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here