Alege gustări sănătoase

184

sandvisuriObişnuiţi-vă să alegeţi gustări sănătoase, care să nu afecteze silueta şi nici starea de bine. Iată câteva reguli de urmat:

– Nu consuma fructe după masă, deoarece vor încetini digestia. Le putem folosi ca gustări dar după două ore după masă;

– Scoateţi din alimentaţie gustările foarte sărate – care nu fac altceva decât să reţină apa în organism şi din această cauză nu ne vom simţi bine;

– Sucurile naturale, din fructe şi legume proaspete vor lua locul celor cu acid. Este o variantă mult mai sănătoasă.

1. Alege un baton de cereale, lapte degresat cu cereale sau iaurt, o gustare sănătoasă care poate înlocui biscuiţii sau cipsurile pe care le savurai cu atâta poftă…

2 Morcovii n-ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră, dar consumaţi aşa simpli parcă nu sunt tocmai buni. Poţi să-i consumi cu iaurt slab, sau unge-i cu puţin unt de arahide.

3 Castraveţii sunt gustări sănătoase, aşa că ai grijă să nu-ţi lipsească din coşul cu legume. Se pot mânca cu coajă, dar înainte spălaţi-i foarte bine.

4 Alte gustări ar fi bananele şi strugurii, care sunt şi hrănitoare şi ne binedispun.

5 Te-ai obişnuit să consumi iaurturi cu fructe, dar vrei să mai schimbi cu altceva. Încearcă şi varianta: alege un iaurt simplu, fără arome, în care poţi pune puţină sare, mărar, cimbru, pătrunjel pentru a beneficia de o minunată gustare sărată, bineînţeles dacă te tentează

6 Te-ai săturat să tot consumi suc de portocale în fiecare zi, dar totuşi îţi place. Prepară-l sub altă formă: pune sucul în suportul pentru gheaţă şi gata ai pregătit ceva dulce. La fel se poate face şi cu alte sucuri de fructe care-ţi plac.

7. Cerealele uscate, pe care le consumi în fiecare dimineaţă le poţi consuma în fiecare zi, chiar şi la serviciu. Într-un bol le poţi amesteca cu alune, nuci, stafide, migdale şi altele. Poţi să le combini şi cu puţină miere, dacă simţi nevoia.

8 Ţelina este o gustare sănătoasă. O poţi amesteca cu iaurt sau cu un sos sărac în calorii. Sau dată pe răzătoare şi amestecată cu măr, fiind foarte hrănitoare.

9 Dar ce facem atunci când ne este foarte foame încât ai mânca tot ce e în frigider! Pentru aceste momente poţi alege: ouăle fierte, brânza, cerealele cu lapte (sau iaurt), sandvisurile dar nu cu pâine ci cu chifle din secară. Acestea îţi vor potoli foamea şi nu-ţi vor afecta negativ nici dieta, nici starea de sănătate.

10 Pentru orice gustări dulci, nutritioniştii ne spun că e bine să alegem mierea şi nu zahărul. Adaugă miere în ceai, cafea, iaurt sau lapte cu fulgi şi musli.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here