Ai grijă de ficatul tău

211

ficatulOricare părticică a organismului nostru este importantă, dar de ficat va trebui să ne îngrijim în mod special. Se zice că ficatul este acel organ care te poate păsui mai multă vreme chiar dacă nu te gândeşti prea mult la sănătatea lui, însă la un moment dat este posibil să nu te mai ajute, şi să ai probleme serioase de sănătate.

Ficatul este în stare să suporte oboseala, mâncatul la ore nepotrivite, alimentaţia haotică, tutunul, cafeaua în exces, alcoolul, dar la un moment dat nu mai are capacitatea să se mai regenereze şi ajungi să te simţi rău.

Pentru oricare dintre noi e greu să ne schimbăm stilul de viaţă, dar putem în schimb să ţinem o cură de sănătate.

Odihna, foarte importantă

Încearcă să dormi mai mult, măcar 7 ore şi, dacă ai posibilitatea, odihneşte-te după-amiaza. Dacă simţi că ai o stare generală proastă, poate un concediu ar fi util. Dacă adormi foarte târziu, mai spre dimineaţă şi te trezeşti după-amiaza nu este tocmai bine. Organismul nu se odihneşte normal, deci respectă orele normale de somn, aşa cum făceai în copilărie, chiar şi de câteva ori pe săptămână

Dacă e posibil renunţă sau diminuează cantităţile de cafea şi tutun pe care le consumi. În locul cafelei poţi consuma ceaiuri verzi sau de fructe, neîndulcite, şi iaurt. Mănâncă fructe şi legume proaspete, cât mai multe, în special cele cu coaja închisă. Mănâncă natural

Elimină din alimentaţie grăsimile saturate, deoarece îngreunează funcţiile ficatului. Renunţă la ulei, carne grasă, conserve, prăjeli, caşcaval gras. În schimb, poţi consuma grăsimi nesaturate pe care le găseşti în peşte, nuci, ulei de măsline, seminţe (neprăjite), fructe uscate etc.

Încearcă să mănânci cât mai natural şi să elimini sosurile artificiale, (cele care se găsesc la plic), coloranţi, sucuri acidulate.

Consumă ouă, dar nu prea multe, pentru că ficatul munceşte apoi prea mult.

Broccoli, varza, conopida, sunt recomandate înăbuşite.

Nu uita că hidratarea este foarte importantă. Apa este elementul principal pentru hidratare, dar poţi consuma şi ceaiuri din plante, sucuri de legume şi fructe, iaurt, laptele bătut, sana, chefir, dacă sunt făcute în casă şi mai bine.

Alungă stresul

Foarte important de reţinut: fără stres. Încercaţi să vă planificaţi mai bine timpul şi activităţile, petreceţi mai mult timp acasă sau în aer liber pentru a te relaxa, decât în cluburi gălăgioase şi pline de fum. Cel puţin o perioadă.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here