Adaugă cât mai des spanacul în alimentaţia ta

392

spanaculSpanacul este una dintre cele mai sănătoase legume. Persoanelor care nu agreează spanacul le spunem doar că este unul din marile daruri pe care mama-natura ni le-a dăruit, şi acest lucru se datorează abundenţei de minerale şi vitamine care se găsesc în frunzele sale.

Locul de origine este Persia şi a fost leguma preferată a Catherinei de Medici, spanacul conţine vitaminele A, E, B1, C şi K. Dintre acestea, vitamina K se află în cantităţi foarte mari în spanac. Vitamina K este una dintre vitaminele importante, cu rol antihemoragic şi eficient în procesul de osteogeneză. Doar 100 de grame de spanac are de peste 500 de ori cantitatea zilnică admisă de vitamina K. }n ceea ce privesc mineralele, spanacul conţine fier, magneziu, calciu, potasiu, acid folic, plus o serie de fibre. Antioxidanţii în număr destul de mare din spanac se opun radicalilor liberi. Fitochimicalele din spanac au rol eficient în reglarea tensiunii arteriale şi fluidizează sângele, producându-se astfel şi o regenerare celulară.

Consumul de spanac nu are restricţii, 100 de grame de spanac are în jur de 18 calorii. Dacă pregătiţi o mâncare din spanac şi doriţi să-l fierbeţi trebuie să ştiţi că acesta îşi pierde o parte din calităţile lui, deci cel mai bine ar fi dacă aţi alege să-l consumaţi crud, adăugat în salate, iar primăvara este momentul oportun pentru a face acest lucru. Altă variantă pentru a profita de nutrienţii lui este sucul de spanac, băut împreună cu suc de ţelină sau morcov. Dacă totuşi vreţi să-l fierbeţi, faceţi acest lucru dor două, trei minute, astfel spanacul va fi delicios şi îşi va menţine aproape toate calităţile nutritive. Aşadar, includeţi spanacul în dieta de primăvară.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here