Accente în cotidian – Cu editorul George Drăghescu la Liceul cu Program Sportiv Târgu-Jiu

407

În urma unei discuţii cu conducerea Facultăţii de Educaţie Fizică, Sport, Kinetoterapie şi Asistenţă Medicală Generală, mi-am manifestat dorinţa de a continua ca profesor în cadrul acestui compartiment şi colectiv didactic.

E o plăcere să dialoghez, săptămânal, cu tinerii studenţi înscrişi la cursurile mele de comunicare şi consiliere. Manifestă o deschidere, scontată de altfel, spre tipul de învăţare interactiv şi asta mă bucură. Este un orizont de aşteptare generos şi, în ceea ce mă priveşte, ca universitar, o nouă provocare.
Acest aspect cu deosebire m-a determinat să accept propunerea poetului, editorului şi actorului George Drăghescu de a lansa împreună, el ca autor şi editor, eu ca autor şi critic literar şi de artă, „Actorul şi epigrama” (editura Grinta, 2013). A fost încă un moment Kairotic (a se citi prilej fericit n.m., I.P.B.) din existenţa-ne cotidiană, dar deloc anodină, obişnuită, dar deloc monotonă, firească, dar deloc banală, moderat de profesorul Valentin Tâlvescu, directorul adjunct al instituţiei găzduitoare a întâmplării – una de suflet/spirit: Liceul cu Program Sportiv Târgu-Jiu.
Acţiunea a avut loc în incinta bibliotecii unde gestionează „imperiul” comunicării prin carte tipărită, Dana Ştefan, fosta mea studentă la Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu, căreia i-am şi îndrumat lucrarea de licenţă, pentru care a obţinut nota maximă. Dana Ştefan a ridicat zestrea bibliotecii prin achiziţii şi mai ales donaţii de la 1000 la 16000 de volume (pentru peste 800 de cititori activi). E un început bun care merită sporit.
Ca invitat, le-am vorbit „copiilor” de la Biochimie şi Sport – din partea cărora am recepţionat civilizaţie, atenţie, interes, cuminţenie, disciplină şi dorinţa de a-şi crea o identitate în diferenţă. Le-am ieşit în întâmpinare cu o microconferinţă adecvată activităţii, mizând pe comunicarea directă, spontană, pigmentată cu elemente modelatoare, nu numai cu detalii bibliografice, căci, ideea-mi a fost să le ofer elevilor, în persoana lui George Drăghescu, un „caz” de succes în profesie, de performanţă în artă, de împlinire ca intelectual şi ca scriitor. În învăţământul actual e nevoie de asemenea exerciţii prezentative / exortative / reprezentative căci faţă în faţă cele două părţi aşezate în dispozitivul tripartit (Artă – Liceu – Universitate) s-au ales fiecare cu câştig reciproc (îi zic dublu flux informaţional).
Ion Popescu-Brădiceni, doctor în filologie, profesor titular la Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here