Pedelistul Giuran i-a creat colegului de dosar penal post la ELCFU Motru

361

În organigrama Exploatării de Livrări Căi Ferate Uzinale (ELCFU) Motru a apărut recent un post de revizor tehnic. Nu postul în sine a creat însă nemulţumiri în rândul salariaţilor unităţii, extinse ca urmare a relizării Complexului Energetic Oltenia(CEO), ci persoana pentru care s-a creat acesta a stârnit discuţii. Arătat cu degetul a fost evident Nicolae Giuran, şeful de Departament Administrativ al ELCFU, care a tras sforile necesare pentru a-i oferi un loc de muncă călduţ fostului instructor mecanic al societăţii, devenit între timp electrician la Cariera Jilţ Sud, Ion Lupşoiu, cu care a împărţit până prin 2008 un dosar penal pentru furt de motorină de la fosta EM Jilţ.

Nicolae Giuran, membru în Biroul Permanent Judeţean al PDL Gorj, şi mare pedelist responsabil prin Motru, a fost acuzat în perioada anilor 2002-2004, pe vremea când era inginer în cadrul EM Jilţ, că a adus prejudicii de 700 de milioane de lei societăţii aflate în subordinea Complexului Energetic Turceni, prin declararea în documente a unor consumuri fictive de motorină. Era vorba despre 33 de tone de motorină, o locomotivă fiind alimentată cu 5 tone de combustibil în timp ce era la reparaţii. La scurt timp, politiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor Gorj au început cercetarea penală împotriva inginerului, care a şi fost acţionat în judecată pentru recuperarea prejudiciului în cauză. Trimis în judecată a fost şi Ion Lupşoiu. Unitatea i-a penalizat administrativ pe ambii salariaţi, Giuran părăsind postul imediat după constatarea faptei. El a fost însă reangajat la una din subunităţile SNLO, la UEF Motru, chiar pe postul de director al unităţii. Numirea se făcea de către Tiberiu Trotea, în timp ce producătorul de electricitate de la Turceni era în proces cu Giuran şi cu Lupşoiu.

Promovările continuă
Promovarea lui Giuran în funcţii de conducere continuă, în următorii ani, acesta devenind şi şef al ELCFU Motru, el răspunzând de livările pe căi ferate numai în zona Motru. Acum însă Giuran, scăpat între timp de achitarea prejudiciului, când la putere ajunge PDL-ul, este acum responsabil în calitate de şef cu numărul doi din unitatea aflată acum în subordinea Diviziei Miniere a CEO, şi de transportul din Rovinari şi Jilţ. Nu se opreşte însă aici ci ajunge să şi “aranjeze” organigrama unităţii pentru a-i oferi un post şi fostului său coleg de “suferinţă”, Ion Lupşoiu, simplu electrician la Cariera Jilţ Sud, spun surse din cadrul ELCFU. Lupşoiu ar trebui astfel să ocupe postul de revizor tehnic, creat special pentru el, deşi în unitate sunt suficienţi oameni pregătiţi să facă asta, cu atât mai mult cu cât Lupşoiu a fost rupt de activităţile în cauză, timp de câţiva ani, el prestând în ultimii ani ca electrician. Dar ce mai contează asta pentru Giuran care vrea cu orice chip să îl promoveze pe fostul său partener de dosar penal la unitatea unde el este şef. De fapt la Divizia Minieră organigramele se modifică cam ca şi la ELCFU Motru, adică după voinţa şefilor PDL.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.