Cu liceenii din Gorj, la psiholog

326

DSCF3377Valul de sinucideri din ultima perioadă le-a dat de gândit în mod serios şefilor Inspectoratului Şcolar Gorj, de ieri toţi liceenii din judeţ fiind obligaţi să completeze un chestionar în baza căruia psihologii încearcă să identifice potenţiale probleme ale acestora.

În timp ce elevii erau luaţi la întrebări cu privire la gândurile care le trec prin cap, alţii îl conduceau pe ultimul drum pe cel care a fost descoperit înecat în Jiu vinerea trecută, fata de 13 ani salvată luni de la înec fiind în continuare internată la spital. Că vor sau nu, zilele acestea mii de liceeni din Gorj sunt chestionaţi cu privire la problemele care le macină existenţa şi pentru care unii dintre ei chiar cred că viaţa nu merită trăită. Psihologii Inspectoratului Şcolar au conceput un set de câteva zeci de întrebări la care elevii trebuie să răspundă cu „da” sau „nu” ori să aprecieze prin note cât de grave sau importante li se par diferite aspecte din viaţa lor. Unele întrebări sunt extrem de tranşante, repondenţii fiind chestionaţi direct dacă s-au gândit vreodată să se sinucidă şi, eventual, care ar fi fost motivaţia. Chestionarele vor fi completate până la sfârşitul săptămânii în curs, urmând ca până la vacanţa de vară şefii Inspectoratului să aibă şi primele concluzii, centralizarea datelor fiind una destul de dificilă, dat fiind faptul că un psihopedagog răspunde de peste 800 de elevi. Sonia Gorun este unul dintre profesorii psihologi care ieri a aplicat împreună cu elevii chestionarul respectiv, primele concluzii, „la cald”, reieşite din analizarea răspunsurilor arătând că există probleme în rândul adolescenţilor din ziua de azi. „Câţiva dintre ei prezintă ideaţie suicidară, iar ca profil emoţional se identifică cu stări de îngrijorare, tristeţe, panică, nelinişte, fără speranţă, dar doar câţiva dintre ei”, spune reprezentanta Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Gorj, şefa acestei instituţii, psihologul Natalia Mihai menţionând, la rândul său, că părinţii trebuie să fie foarte atenţi la comportamentul copiilor pentru a-şi da seama de problemele acestora şi de gândurile care îi frământă, un dialog între cele două părţi fiind totdeauna recomandat. „În momentul în care copilul este mai trist, încearcă să scape de întrebările părinţilor, se retrage în el, nu îşi mai doreşte prietenia grupului, prietenie pe care o avea anterior, poate se crede inutil, este extrem de agitat sau se gândeşte că nu are viitorul pe care şi-l doreşte, atunci familia trebuie să vină înspre el. Nu este suficient să meargă la şcoală şi să ia note bune. Părinţii pot fi încântaţi de acest aspect, dar părinţii trebuie să vorbească mai mult cu copiii lor, să îşi facă timp pentru aşa ceva şi să nu îşi lase propriii copii pe ultimul loc”, menţionează Natalia Mihai.

Gelu Ionescu

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here