Afaceristul Murdeală sesizează că transportul minerilor din Motru ar fi fost câștigat, incorect, de o firmă din Vâlcea!

11583

– Societatea din Vâlcea nu ar deține mijloacele de transport conform caietului de sarcini
–  CEO a cerut autobuze de 126 și de 86 de locuri
– SC IRIS C&V SRL Motru a făcut o investiție de 60.000 de lei
– Murdeală a contestat și face reclamație la DNA

Omul de afaceri din Motru, Mihai Murdeală, avertizează că transportul minerilor din zonă devine problematic începând de astăzi. Totul, după ce compania, CE Oltenia, a demarat o licitație aflată în procedură de atribuire dar, între timp, a scos din joc unicul participant. Asta, apelând la o procedură intermediară în care a primat, nu cerințele tehnice din caietul de sarcini, ci oferta de preț. De altfel, la finalul procedurii, câștigătoare este declarată o firmă de transport din Vâlcea care nu poate participa însă, la licitația pentru traseele din Motru, la aceasta fiind înscrisă doar SC IRIS C&V SRL, firma lui Murdeală. Grav este că transportul minerilor rămâne în aer, după ce contractul cu firma lui Murdeală s-a încheiat marți noaptea.

Contractul de transport al minerilor din Motru, adică pentru carierele din Lupoaia, Roșiuța, UIC și ElCFU, cu firma SC IRS C&V SRL a expirat marți noaptea, la orele 0.00. CEO a organizat, însă, între timp, o licitație care a avut termen de depunere a ofertelor pe 8 aprilie. Fiind în evaluare licitația din SEAP, CEO a transmis însă o invitație de participare la o procedură NFI (necesar fără publicare în SEAP), pentru 14 aprilie. La procedură s-a prezent SC BUSGLSS SRL din Vâlcea, lider de asociație, și VILEXTUR SRL asociat, și firma din Motru deținută de omul de afaceri Mihai Murdeală. În caietul de sarcini se cer însă autobuze de capacitate mare pentru transportul minerilor, din oraș, la exploatări. Este inedit faptul că, la NFI se pune o condiție eliminatorie, adică ce cere ca participanții să aibă autobuze de 124 de locuri și 86 de locuri. Pentru a se încadra pe noile cerințe, firma din Motru achiziționează, înainte de 8 aprilie, aceste tipuri de mijloace de transport care sunt prevăzute și în NFI-ul din 14 aprilie. Investiția este de 60.000 de euro iar mijloacele de transport au fost verificate de comisia de evaluare și acceptate.

Pentru unii autobuze mari, pentru alții, nu!
Cele trei firme se prezintă pe 14 aprilie la procedura NFI cerută de CEO, cu toate că la licitația din 8 aprilie firma din Motru trecuse de partea tehnică și se afla în faza de evaluare a ofertei financiare. Cu toate acestea, CEO solicită ca doar firma din Motru și ceilalți prestatori, mai puțin firmele din Vâlcea, să participe la procedura NFI.
Firma lui Murdeală trece cu brio și acest hop. Șocant este că firma din Motru este anunțată că are oferta adminisibilă dar necâstigatoare, fără a se explica firmei motivele necâștigării licitație.
În schimb, asocierea din Vâlcea este declarată câștigătoare fără a îndeplini, se pare, condițiile tehnice din documentația de calitate. Mai exact, firma nu deține autobuzele pentru transport persoane de capacitate mare, dar cu toate acestea, pentru că are o ofertă financiară mai mica cu 4000 de lei decât participantul din Motru, este declarată câștigătoare. O spune chiar afaceristul Murdeală care contestă licitația și așteaptă acum răspunsul companiei.

Interese politice de la un membru din Directorat?!
Grav este că în spatele acestei mari nereguli s-ar afla interesele politice din zonă, în cauză fiind indicat un anume membru al Directoratului CEO.
Interesul nu tine cont că ultima cursă făcută de firma lui Murdeală se încheie la ora marți la ora 0.00. Firma din Vâlcea este astfel obligată ca următoarea cursa a minerilor să fie realizată de mijloacele de transport ale acestei asocieri. Asta, în condițiile în care societatea respectivă nu are parcare și organizarea făcută. Transportul minerilor din Motru va fi cu siguranță perturbat, în condițiile în care există o firmă trasă pe dreapta, în timp ce o licitație pe același trasee încă se evaluează în SEAP, fiind în etapa de evaluare financiară.
Mai mult, firma lui Murdeală este unica ofertantă la licitația respectivă din SEAP, fapt care face posibil că societatea să câștige aceleași trasee pentru care a fost declarată câștigătoare și asocierea din Vâlcea.

Plângere la organele de cercetare penală!
Omul de afaceri Murdeală consideră că cele făcute până acum de către reprezentanții CEO ar fi “abuzuri inimaginabile” care nu vor rămâne la acest stadiu, acesta intenționând să sesizeze DNA, Parchet, Poliție pe motiv că, din interese obscure, sunt încălcate toate prevederile legale privind achizițiile publice. Rămâne de văzut cum va trata conducerea CEO această problemă spinoasă și dacă astăzi minerii vor ajunge la muncă, pe jos sau cu mașinile personale ori cu autobuzele de Vâlcea.
A.STOICA

2 COMENTARII

  1. ai profitat că în ultimele licitații nu a concurat nimeni…ai săltat prețul încît a devenit foarte interesant..din calculele mele circa 2500E / autobuz /luna .mai ales că incluzi vehicule care sa încalce codul rutier (transportul salariaților în picioare)
    Tu te afisezi cu fiul tău cu mașini de ceva peste 100.000E și minerii ii duceai cu autobuze putregăite….te deranjează grav concurența…

  2. Pai sa va spun eu : E dureros să pierzi cînd ai un caiet de sarcini dedicat, si da omiți să spui că criteriul de bază era prețul cel mai mic….
    Și deodată ai crescut preturile pina ai făcut-o convenabilă chiar și pentru cei din alt județ..
    Aprox.5000 Euro / autobuz..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here