182 de cereri pentru ajutorul la încălzire, respinse

588

Nu toţi târgujienii care au solicitat municipalităţii ajutor la încălzire pentru sezonul de iarnă 2014 – 2015 au şi primit aprobare. Motivele sunt diverse, de la anumite nereguli depistate de inspectori la locuinţele solicitanţilor, acte incomplete depuse la dosarul de solicitare ori chiar neîncadrarea în diferite categorii prevăzute de lege.

Alina Toader, şef serviciu în cadrul Direcţiei Publice de Protecţie Socială (DPPS) Târgu-Jiu, a declarat ieri faptul că din cei 4.576 de solicitanţi de ajutor de încălzire, cererile a 181 dintre acestea au fost respinse. “399 de cereri s-au primit pentru sistemul de încălzire cu combustibili solizi, din care 42 au fost respinse,; la sistemul de încălzire cu gaze naturale am primit un total de 4.058 de solicitări, dar 100 au fost respinse. De asemenea, pentru încălzirea cu energie electrică au fost depuse 119 dosare din care 79 au fost aprobate şi 40 respinse. Motivul respingerii cererilor la sistemul de încălzire cu energie electrică, acolo unde legea ne obligă să facem anchete sociale, a fost acela pentru că 40 de familii care solicitaseră ajutor pe încălzirea electrică nu foloseau acest sistem pentru încălzirea locuinţei, ci foloseau alt sistem, cu gaze ori cu lemne. S-au efectuat toate anchetele pentru fiecare dosar depus de ajutor la încălzirea cu energie electrică”, a precizat Alina Toader.

4.912 cereri în sezonul trecut
Anul trecut, la nivelul municipiului Târgu-Jiu, au fost acceptate la plată pentru sezonul noiembrie 2013 – martie 2014, un număr de 4.436 de cereri la sistemul de încălzire cu gaze naturale, la energie alte 91 de cereri şi la încălzirea cu lemne au fost înregistrate 385 de cereri. Numărul cererilor depuse este constant de la an la an, cu mici fluctuaţii de câteva zeci de cereri.
Documentele necesare pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei în sezonul rece 2014-2015 sunt: acte de identitate; certificate de naştere pentru copiii în vârstă de până la 14 ani; adeverinţă de venit eliberată de către Administraţia Finanţelor Publice Gorj pentru toţi membrii familiei; acte privind veniturile realizate (adeverinţă cu salariul net, cupon pensie, cupon indemnizaţie şomaj, cupon indemnizaţie creştere copil, cupon alocaţie stat, cupon indemnizaţie de handicap sau alte acte doveditoare ale veniturilor); adeverinţă asociaţie proprietari (nume si prenume persoane luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere) – pentru familiile care locuiesc la bloc; carte de identitate / certificat de înmatriculare autoturism; act doveditor al spaţiului locativ (contract vânzare-cumpărare, certificat moştenitor, contract închiriere, contract de comodat, împuternicire legală etc.); factură de gaze (în cazul încălzirii locuinţei cu gaze naturale); factură de energie electrică (în cazul încălzirii locuinţei cu energie electrică); dosar. Titularul va depune toate documentele precizate pe formularul de Cerere şi declaraţie pe propria răspundere, în vederea susţinerii celor declarate şi asumate sub semnătură.
Izabella Molnar

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.