Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu, realizată aproximativ 40%

687

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu ar fi trebuit să fie finalizată anul acesta, însă lucrările sunt în plină derulare, fiind realizate doar 40%. Încă mai sunt zone unde nu se poate lucra din cauza proceselor aflate pe rolul instanței.

 

Lucrările pentru realizarea variantei de ocolire se derulează greu, după cum confirmă specialiștii. Stadiul execuției proiectului este 40%, în ciuda faptului că nu sunt probleme în privinţa finanţării sau a constructorilor. Potrivit șefului Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu, Ion Tudor, au fost executate până acum componentele mai dificile şi lucrările de artă. Construirea şoselei este însă blocată de un an în zona Amaradia. Este vorba despre un teren al cărui proprietar a obţinut în instanţă o decizie prin care a blocat lucrările pe tronsonul respectiv, fiind nemulţumit de nivelul despăgubirilor. „Cu lucrările am ajuns la 40%; se lucrează pe tronsoane diferite. Se merge destul de bine şi au fost executate la început lucrările de artă, foarte dificile. Este păcat că în zona Amaradia sunt blocate de ceva vreme şi din cauza statului român. Acesta a investit bani în această şosea şi este blocat de o instituţie a statului, respectiv instanţa de judecată, care a stopat lucrările la terenul doamnei notar. Asta este situaţia“, a declarat Ion Tudor, șeful SDN Târgu-Jiu.

Proiectul variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.