Perele, un deliciu sănătos

162

pereDacă nu ai o alimentaţie prea echilibrată, înseamnă că organismului tău îi lipsesc anumiţi nutrienţi. Pentru că încă le găseşti pe piaţă, poţi încerca să corectezi acest neajuns consumând mai multe pere. Bogate în apă, cu o densitate mare de substanţe nutritive şi „înţesate“ de fibre, aceste fructe îţi potolesc excelent şi setea, şi foamea. Conţin fructoză care, fiind lent absorbită de organism, produce senzaţia de saţietate pentru o perioadă mai lungă de timp (spre deosebire de zahărul din dulciuri, de exemplu, care este energizant doar pe moment, fiind absorbit rapid).

În comparaţie cu alte fructe, perele au cel mai bogat şi diversificat conţinut de săruri minerale şi oligo-elemente: potasiu, fosfor, clor, zinc, fier, iod, mangan, calciu, magneziu, cobalt, aluminiu, bor, nichel, seleniu, fluor, etc. Nici la capitolul vitamine nu stau rău deloc: A, PP, C, E, B1, B2, B9. Şi, mai mult, sunt excelente dacă eşti nevoit să urmezi un regim fără sare, căci nu conţin sodiu. Perele proaspete sunt o sursă de vitamina K, necesară pentru sinteza proteinelor implicate în coagularea sângelui. De asemenea, vitamina K joacă un rol important în formarea oaselor.
Balsam pentru sistemul digestiv
Perele sunt fructe excelent tolerate de sistemul digestiv şi, fiind bogate în sorbitol, ajută digestia. Este adevărat că au un oarecare efect laxativ datorită fibrelor pe care le conţin (acestea accelerează tranzitul intestinal şi combat constipaţia), dar nu cauzează diaree, ci doar reglează tranzitul intestinal. De asemenea, este dovedit că fibrele au proprietatea de a scădea nivelul colesterolului, o veste bună pentru cei care prezintă risc crescut de ateroscleroză sau boli cardiovasculare. În fine, o pară de mărime medie nu furnizează decât 65 de calorii. Suficient de puţine ca să nu-ţi faci griji pentru silueta ta.
Compotul, depurativ şi remineralizant
Compotul de pere nu este mai puţin sănătos. Deşi multe vegetale îşi pierd din valoare la fiert, deliciosul compot de pere păstrează toate calităţile nutritive ale fructelor. Acest cocktail de vitamine şi minerale este cât se poate de nutritiv, depurativ şi remineralizant. Adică perfect adaptat nevoilor tale. Iar pentru copiii mici, femei însărcinate, sportivi, surmenaţi sau convalescenţi face adevărate minuni.
Sucul, diuretic şi anti-reumatismal
Sucul de pere este calmant şi uşor sedativ: un pahar cu suc consumat seara induce starea de relaxare şi favorizează instalarea somnului. În plus, sucul are acţiune diuretică şi depurativă, favorizând eliminarea acidului uric. Este indicat în stări de demineralizare şi anemie, surmenaj, oboseală, reumatism cronic, gută, infecţii respiratorii însoţite de stări febrile, infecţii şi litiaze urinare, nervozitate, imunitate scăzută. Poate fi consumat în combinaţie cu orice alt suc de fructe.
Cura cu pere
Consumă 50-70 g coajă de pară înainte de micul dejun.
Cu o oră înainte de masa de prânz consumă 150-200 g pulpă de pară. Imediat după cină mănâncă o pară de dimensiune medie şi bea 100 ml apă minerală.
Cura trebuie să dureze cel puţin 18 zile.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here