Numărul şomerilor gorjeni, redus cu 3000

374

AJOFM 4Potrivit AJOFM, în primul semestru al anului 2011, peste 3000 de şomeri din judeţul Gorj au reuşit să-şi găsească un loc de muncă. Aceste rezultate au fost transmise la o conferinţă de presă organizată în cadrul Proiectului „Campania de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” al cărui beneficiar este ANOFM.

Tema conferinţei de presă a fost transmiterea de informaţii referitoare la rezultatele atinse de AJOFM Gorj prin implementarea masurilor active, precum şi contribuţia proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” la îmbunătăţirea imaginii respectivei instituţii în faţa clienţilor săi. O contribuţie la atingerea rezultatelor mai sus menţionate a avut-o şi implementarea proiectului strategic „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor”, proiect finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Obiectivul general al acestui proiect este acela de creştere a gradului de vizibilitate a serviciilor SPO în rândul tinerilor aflaţi în căutarea unui loc de munca şi în rândul angajatorilor. Campania a pornit de la rezultatele a două studii de piaţă cantitative şi calitative în rândul tinerilor şi angajatorilor, în baza cărora a fost concepută o strategie generală de comunicare şi alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice (relaţii publice, comunicare on-line, publicitate şi evenimente). Pentru această campanie au fost realizate peste 1.200.000 pliante şi broşuri. O parte din aceste materiale au fost folosite în vederea dotării a 47 de birouri de self-service de la nivelul structurilor teritoriale ale SPO. De asemenea, AJOFM Gorj a folosit aceste materiale şi la bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată la nivel naţional iar o parte le-a diseminat către alte instituţii prin a căror activitate se pot atinge grupurile ţintă vizate de campania din cadrul proiectului: facultăţi, licee, inspectorate de muncă, direcţii de finanţe publice, etc. Totodată, au fost create spoturi audio şi video, precum şi un film de prezentare al ANOFM care va rula în incinta AJOFM Gorj. De asemenea, AJOFM Gorj a participat la seminarul regional S-V OLTENIA organizat în cadrul aceluiaşi proiect la care au participat reprezentanţi ai autorităţilor locale, angajatori, studenţi şi tineri aflaţi în căutarea unui loc de muncă, precum şi reprezentanţi ai agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă din regiunea de dezvoltare respectivă. Nu în ultimul rând, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care promovează mesajele campaniei printr-o activitate intensă de PR on-line, precum şi pe reţelele de socializare. Tot pe acest site, se găsesc şi informaţii cu privire la rezultatele şi evenimentele desfăşurate până în prezent în cadrul acestui proiect. Conform AJOFM Gorj, prin Programul de Ocupare a Forţei de Muncă, peste 3000 de şomeri gorjeni au reuşit să-şi găsească un loc de muncă în primul semestru al acestui an. Dintre aceştia, 1647 provin din mediul urban şi 1383 din mediul rural. Prin subvenţionarea locului de muncă, Programul de Ocupare a Forţei de Muncă 2011 a ajutat 71 absolvenţi din instituţiile de învăţământ să-şi găsească un loc de muncă în primul semestru al anului. Din cele 3030 persoane încadrate în primul semestru al anului 2011, 1752 au fost încadrate ca urmare a acordării serviciilor de mediere a locurilor de muncă vacante. De asemenea, s-au încadrat în muncă 219 persoane ca urmare a acordării serviciilor de informare şi consiliere profesională, 303 persoane prin organizarea cursurilor de formare profesională şi 187 persoane prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea şomajului. Având în vedere faptul că în judeţul Gorj există aproximativ 10.000 de şomeri, realizările din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” sunt foarte utile.

Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here