Insomnia, o boală frecventă

170
insomniaAdormi cu greutate, te trezeşti în mijlocul nopţii şi numeri oi fără să poţi adormi? Înainte să ceri ajutor unui medic, încearcă plantele indicate pentru un somn liniştit.
În România, un sfert din populaţie suferă de insomnie, dar numai 5% dintre cei afectaţi ajung la medic.

Somnul perfect, spun cercetătorii, începe cu cel puţin o oră înainte de miezul nopţii şi durează şapte sau opt ore. Un om sănătos trebuie să aibă suficient somn cu unde lente şi vise.

Somnul profund, de cea mai bună calitate reface organismul pe timpul nopţii. În cazul persoanelor bolnave, structura somnului se modifică în defavoarea perioadei cu unde lente.
Insomnia nu este neapărat o reducere a duratei somnului, ci mai degrabă a calităţii acestuia. Specialiştii au identificat trei feluri de insomnie: trecătoare, intermitentă şi cronică. Insomnia trecătoare se manifestă pe termen scurt, de obicei pe parcursul a câteva săptămâni.
Cea intermitentă este şi ea o insomnie trecătoare, dar resimţită periodic. Insomnia cronică este resimţită aproape în fiecare noapte, pe durata a cel puţin o lună.
Majoritatea dintre noi suferă de un tip de insomnie la un moment dat în viaţă. Insomnia apare, de cele mai multe ori, ca rezultat al unei perioade de stres.
Nu doar anumite evenimente şi tensiuni zilnice sunt responsabile de oboseala noastră, ci şi unele alimente şi băuturi stimulante, care devin în felul acesta cauze directe ale stresului. Evită, aşadar, să le consumi înainte de culcare.
Somnul este cel mai mare regenerator natural şi este obligatoriu pentru sănătate şi frumuseţe. Ca să îl ai în fiecare noapte, încearcă remediile noastre naturale.Valeriana este folosită ca tranchilizant uşor şi somnifer de mai bine de 1.000 de ani. Din punctul de vedere al eficienţei, a fost comparată cu benzodiazepinele – mai puţin ameţelile matinale şi faptul că nu dă dependenţă.
Cum acţionează
Unii dintre compuşii valerianei, în special esterii, au proprietăţi sedative, fără să dea dependenţă. Un pahar cu ceai din rădăcină de valeriană (uscată, 1-2 linguriţe) înainte de culcare va induce prompt somnul; la fel, cu câteva picături de extract de valeriană în puţină apă sau capsule cu praf de valeriană.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here