Comandamentul “Litoral 2016” a fost activat, săptămâna trecută, de către conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Şi de la Gorj, o echipă de comisari se va deplasa pe litoral începând din luna iulie.
Scopul Comandamentului Litoral este acela de a preveni şi a combate practicile care dăunează vieţii şi sănătăţii consumatorilor, dar şi a celor care afectează interesele economice ale acestora. Acesta va funcţiona până în data de 15 septembrie, perioadă în care se vor desfăşura acţiuni de control, de preluare şi cercetare a reclamaţiilor, acţiuni de informare şi educare a consumatorilor, precum şi consiliere gratuită a operatorilor economici pentru aplicarea corectă a legislaţiei din domeniu.
Şi o echipă formată din doi comisari ai Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), instituţie condusă de comisar-şef adjunct Mădălin Giurcău, se vor deplasa începând de luna viitoare pe litoral pentru a sprijini colegii din ţară în efectuarea de controale şi în acţiunile de informare. Gorjenii care se vor afla în această vară pe litoral trebuie să ştie că au la dispoziţie trei locaţii unde pot depune reclamaţii sau sesizări în legătura cu nerespectarea drepturilor acestora în calitate de consumatori. Acestea sunt: Mamaia – pentru staţiunile Mamaia şi Năvodari; Neptun – pentru staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche; Costineşti – pentru staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla şi 23 August.
Conducerea CJPC Gorj îi asigură pe consumatorii gorjeni care îşi petrec vacanţa la mare că se vor face verificări în unităţile de cazare, unităţile de alimentaţie publică, terase, fast-food-uri, dar vor fi verificate şi serviciile de agrement, serviciile de închiriere şezlonguri pe plajă sau articole sportive, comercializarea produselor specifice sezonului estival: produse cosmetice de protecţie solară, ochelari de soare, costume de baie, saltele şi alte articole de plajă. Echipele din cadrul Comandamentului “Litoral 2016” au rolul de a primi şi verifica reclamaţiile, de a consilia operatorii economici şi de a supraveghea modul în care sunt asigurate condiţiile de cazare, alimentaţia publică şi serviciile de agrement şi divertisment pentru turişti.
Izabella Molnar