Cafeaua previne diabetul de tip 2

225

cafeauaDacă ne-am obişnuit adesea să blamăm cafeaua pentru apariţia unor afecţiuni ori pentru agravarea altora deja existente, de acum se schimbă roata. Eram obişnuiţi să spunem: “Nu consuma prea multă cafea că o să-ţi facă rău”, însă, acum s-a descoperit că este benefică sănătăţii.

Să fie oare adevărat că poate să le vină de hac unor boli? Haideţi să vedem ce i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să afirme toate acestea.

Cafeaua şi cancerul
Asociaţia Americană Pentru Cancer a afirmat în anul 2002 că nu există nicio conexiune între consumul de cafea şi declanşarea cancerului, această boală cruntă care nu ştie ce este mila. Toate acele studii din trecut, care asociau consumul de cafea cu un risc crescut de cancer pancreatic, au fost anulate de următoarea constatare. Noutăţile din domeniul medical scot la iveală faptul că, servirea cu regularitate a acestei licori scade riscul de cancer la ficat, sân şi colorectal.
Osteoporoza poate fi prevenită
Dacă îţi place să fii la curent cu informaţiile din domeniul medical şi al nutriţiei, înseamnă că ştii şi ce este osteoporoza şi ce presupune apariţia acestei boli. Îmi păstrez nota de imparţialitate şi încerc pe cât se poate să nu laud cafeaua, în ciuda faptului că uneori dimineaţa mai apelez la o cană cu cafea ca să-mi ofere energia necesară să părăsesc mai repede patul din aşternuturile, care mă ademenesc şi nu mă lasă să ies, şi să-mi încep ziua în forţă.
Este adevărat că în urma consumului de cafea se elimină calciu prin urină, iar pierderea acestui mineral esenţial din organism duce la un risc crescut pentru osteoporoză. Aproximativ 5 miligrame de calciu se pierd la fiecare şase căni cu cafea servite. Dar, deficitul acesta de calciu este umplut de câte două linguriţe cu lapte (sau iaurt) la fiecare cană cu cafea. Nu-i aşa că deja iubiţi cafeaua cu lapte?
Gurile rele zic că această băutură, ar fi de vină pentru deficitul de vitamina D şi calciu al persoanei care se declară mare consumatoare. Să fie oare adevărat? Să fie cafeaua “făptaşul” pentru toate acestea?
Dacă respectiva persoană nu consumă suficiente lactate, legume şi în schimb se declara o fană a băuturilor carbogazoase, atunci nu ar trebui să fim aspri cu cafeaua, nu este ea vinovată pentru deficitul de calciu din oase. Dacă nu ştiai, băuturile carbogazoase, care multora dintre noi au încercat să ne sucească minţile, determinându-ne să le dăm pe gât fără suflare, sunt pline de aditivi, iar fosforul din ele “scot” calciul din oase.
Cu toate că studiile arată că persoanele care nu se pot despărţi de cana lor de cafea au un nivel scăzut de calciu în oase, indicat ar fi în cazul în care ai depistat că ai cazuri antecedente de osteoporoză în familie, să reduci consumul de cafea şi să consumi mai multe produse lactate.
Cafeaua previne diabetul de tip 2
Un raport din 2005 al Asociaţiei Americane de Medicină scoate la iveală conexiune care apare între consumul frecvent de cafea şi riscul scăzut pentru diabet de tip 2. De fapt cafeaua conţine mulţi antioxidanţi, care au un impact benefic asupra nivelului de insulină din sânge, dar şi al glucozei. Şi pentru a vă bucura de aceste beneficii, studiile arată că este nevoie să serveşti cam 4 ceşti de cafea pe zi (evident dacă şi-ai făcut analizele şi te-ai lămurit că substanţele din cafea nu-ţi afectează sănătatea).
O sursă bună de antioxidanţi
Şi dacă până acum ţi-am pus la dispoziţie rezultatele unor studii, care scot la iveală beneficiile cafelei, acum am să-ţi spun pe scurt de ce este bine să consumi cafea (dar cu măsură, bine?). Cafeaua conţine mai mult de 100 de substanţe numite fitochimicale, care previn afecţiunile.
Multe dintre beneficiile cafelei se datorează antioxidanţilor, care neutralizează acţiunea radicalilor liberi, acţiune prin care se distrug celulele şi ADN-ul şi uite aşa cancerul poate într-o secundă să ne ruineze viaţa (evident dacă am pierdut demult controlul asupra obiceiurilor alimentare nesănătoase).
Un studiu recent arată că, sursa principală de antioxidanţi din dieta americanilor o reprezintă cafeaua şi asta pentru că ei consumă multă… ce? Ei bine, da! Servesc multă cafea. Cu toate acestea, alte studii arată că un consum moderat de cafea (între 1-3 ceşti cu cafea pe zi) are efecte dăunătoare. În schimb este cert faptul că licoarea magică, este benefică în mai multe afecţiuni precum: Alzheimer, pietre la fiere, Parkinson, diabet, cancer şi ciroză.
Reţine, cheia o reprezintă măsura. Se recomandă să nu se depăşească 1-2 ceşti pe zi.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here