A fost realizat cel mai mare pod de peste Jiu

923

Săptămâna trecută, s-a finalizat construcţia celui mai mare pod de peste râul Jiu, în cadrul proiectului de realizare a Variantei de Ocolire a Municipiului Târgu-Jiu. Totodată, acesta este podul cu cea mai mare deschidere din România, având 90 de metri; podul are o lungime de 230 de metri. Construcţia metalică are o greutate totală de 600 de tone, fiind fabricată în Italia dintr-un oţel special, ce nu necesită protecţie anticorozivă.

Lucrările continuă la Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu. Zilele trecute s-a finalizat construcția podului de peste Jiu, acesta având o deschidere de 90 de metri, ceea ce-l face să fii unic în țară. Podul de peste râul Jiu are o lungime de 230 metri, iar construcția metalică are o greutate totală de 600 de tone.
Proiectul Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

Lucrări de amploare
Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.