În perioada 17 martie – 26 martie 2014, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Gorj a derulat la nivelul judeţului Gorj campania “Dăruieşte din suflet!” în cadrul proiectului educaţional “Împreună să înţelegem autismul”. Această campanie a fost coordonată de către domnişoara profesor psiholog Crăciunescu Claudia de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Gorj.
Campania “Dăruieşte din suflet” a constat în participarea cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor la activităţi ce vizează apărarea şi promovarea drepturilor persoanelor cu autism şi ale familiilor acestora în vedera integrării lor în societate, precum şi iniţierea, promovarea şi desfăşurarea unor activităţi privind strângerea de materiale pentru sprijinirea programelor de terapie pentru persoanele cu autism.
În cadrul acestei campanii a avut loc o acţiune de strângere a unor jucării şi materiale didactice de calitate din partea elevilor din învăţământul de masă pentru copiii cu autism de la următoarele şcoli: Şcoala Gimnazială „Alexandru Ştefulescu” Tg.-Jiu, Şcoala Gimnazială „Sfântul Nicolae” Tg.-Jiu, Şcoala Gimnazială „Constantin Brâncuşi” Tg.-Jiu, Şcoala Gimnazială Nr.3 Rovinari, Şcoala Gimnazială Nr.1 Bumbeşti – Jiu, Liceul Teologic Tg.-Jiu.
De asemenea, în data de 26 martie 2014, la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Târgu-Jiu, a fost derulată activitatea “Dăruieşte din suflet!” ce a avut ca scop oferirea de daruri din partea elevilor din învăţământul de masă, copiilor cu autism. Deoarece persoana cu autism face parte din societate şi pentru ca o persoană cu autism să socializeze este important să beneficieze de intervenţie personalizată şi să participe la activităţi de grup. Accesul la educaţie trebuie făcut posibil pentru orice copil, pentru orice persoană cu autism, atât în familie, cât şi în grădiniţă, în şcoală, în grupuri sociale, în comunitatea locală.
Campania “Dăruieşte din suflet!” a pregătit un număr de copii din cadrul învăţământului de masă, pentru elaborarea de materiale şi strângerea de jucării pentru copiii cu autism în scopul integrării lor în procesul educaţional. În aceeaşi măsură, am pus mare preţ pe creativitatea elaborării de materiale din partea copiilor din învăţământul de masă, prin capacitatea produsului de a fi utilizat în cadrul activităţilor de terapie pentru copiii cu autism.
Prof. Claudia Crăciunescu, psiholog CJRAE Gorj