3.000 de carnete de muncă aşteaptă angajatorii

446

carnet muncaInspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Gorj continuă activitatea de predare a cărţilor de muncă de la sediul instituţiei către angajatorii gorjeni în urma introducerii sistemului electronic Revisal.

Conform lui Gheorghiţă Cusma, purtător de cuvânt al ITM Gorj, instituţia a avut în evidenţă un număr de 4.873 de societăţi la care efectuau înscrisuri în cărţile de muncă. „86 din cele 4.873 de societăţi cărora le ţineam evidenţa, au avut permisiunea să ţină cărţile de muncă ale angajaţilor la propriile unităţi. Acum, mai avem în evidenţă circa 3.000 de carnete de muncă ce trebuie să fie ridicate de 1.505 angajatori de la nivelul judeţului nostru. Pe această cale, facem un apel la aceşti angajatori să vină să ridice aceste carnete de muncă şi să le predea propriilor angajaţi, pe bază de proces verbal de predare-primire. Angajaţii cărora li s-au închis carnetele de muncă până la sfârşitul anului 2010 pot veni singuri să şi le ridice, dar acest lucru nu este valabil şi pentru cei care au intrat cu activitatea în anul 2011. În acest caz, cei abilitaţi pentru a ridica aceste cărţi de muncă sunt doar patronii”, a declarat purtătorul de cuvânt al ITM Gorj.

Termen depăşit

Pentru angajatori, termenul limită iniţial a fost 30 iunie 2011, dată la care toate carnetele de muncă trebuiau să ajungă în posesia proprietarilor. Acest lucru vine în urma faptului că, de la începutul anului trecut vechimea în muncă nu se mai probează cu ajutorul cărţii de muncă ci printr-un registru electronic al salariaţilor pe care orice firmă are obligaţia să-l ţină. Titularii trebuie să-şi păstreze cu grijă carnetele de muncă, deoarece le-ar putea fi necesare la calcularea pensiei, pentru a putea dovedi vechimea în muncă. Potrivit reprezentanţilor ITM Gorj, începând cu data de 1 ianuarie 2011 se abrogă dispoziţiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă, iar vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă, urmând ca de atunci toate contractele şi actele adiţionale ale unui angajat să fie depuse doar în sistem electronic. Evidenţa privitoare la munca depusă cu forme legale nu mai este ţinută prin intermediul carnetelor de muncă, ci obligatoriu în mod informatizat, respectiv cu ajutorul REVISAL, adică Registrul Electronic de Evidenţă al Salariaţilor. Acesta poate fi accesat de angajator cu ajutorul unei parole, atunci când se va dori să se facă o angajare sau să încheie raporturile de muncă ale unui angajat.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here