Seminarul ANFP, un succes pentru funcţionarii publici gorjeni

348

seminar anfpAgenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) împreună cu Instituţia Prefectului judeţul Gorj a organizat în aceste zile în municipiul Târgu-Jiu seminarul regional cu tema „Cariera şi etica în funcţia Publică“. La eveniment au participat circa 100 de persoane, reprezentanţi ai administraţiilor publice locale şi ai serviciilor deconcentrate din judeţele Gorj, Hunedoara, Caraş Severin, Mehedinţi, Vâlcea, Olt şi Dolj.

 

În cadrul evenimentului sunt prezentate dificultăţile şi aspectele problematice privind implementarea legislaţiei specifice funcţiei publice, urmând să fie abordate subiecte precum: etică şi integritate în funcţia publică, dosarul profesional al funcţionarului public, promovarea, avansarea, transformarea posturilor, structuri organizatorice, avize, etc. De asemenea, în cadrul dezbaterilor, prezentat a fost şi sistemul informaţional integrat de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, dezvoltat de ANFP.

 

A doua venire la Gorj

Prefectul de Gorj, Liviu Andrei, şi-a oferit în acest seminar tot sprijinul, el având o bună colaborare cu conducerea ANFP, prezentă în aceste zile pentru a doua oară în judeţul nostru, prima întâlnire desfăşurându-se în urmă cu circa doi ani de zile. “Acest seminar vine cu tematici deosebite în ajutorul funcţionarului public şi nu numai, fiind un seminar care vorbeşte despre carieră şi despre etică în viaţa funcţionarului public. El este important pentru Gorj deoarece astfel a revenit ANFP-ul în judeţul nostru după doi ani de zile deci ne-am făcut temele. De asemenea, este important pentru Prefectură că este partener în această sesiune şi ne dorim să fim parteneri în continuare, fiind important pentru mine deoarece sunt înalt funcţionar public şi îmi doresc să se schimbe legea. Sper ca ea să treacă a doua oară, pentru că eu ca funcţionar public îmi doresc să am stabilitate şi siguranţă în funcţia respectivă. L-am invitat pe domnul Andras Szakal, preşedintele ANFP, ca şi la vară să facem un seminar la Rânca, mai restrâns, dar cu personaje extrem de importante, pentru a putea face astfel şi o publicitate staţiunii Rânca”, a declarat Liviu Andrei.

Seminarul, un succes

Andras Szakal, preşedintele ANFP spune că ori de câte ori vine la Târgu-Jiu se simte şi este primit foarte bine: “Cu aceste seminarii, foarte importante şi bune, o certifică şi numărul de participanţi. La acest seminar avem peste 100 de oameni, ceea ce înseamnă că funcţionarii publici au nevoie de instruire, de consultanţă şi, până la urmă, seminariile nu fac altceva decât să rezolve anumite probleme pentru funcţionari din administraţiile de unde provin. Nu este un seminar pur şi simplu, este vorba despre un dialog care se poartă între reprezentanţii ANFP şi instituţiile respective. Din 2010 încoace, în administraţie au rămas funcţionarii publici cei mai buni din sistem, iar aceştia au nevoie de instruiri, perfecţionări şi ar trebui să ajungem la ceea ce eu mi-am propus la preluarea mandatului: să avem un corp profesionist şi european de funcţionari publici pentru că rodul activităţii acestor funcţionari publici sunt acele acte normative; deci, cu cât funcţionarii publici sunt mai buni, cu atât actele administrative şi normative sunt mai bune”.

Noul statut, principala problemă

Preşedintele ANFP, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă faptul că una din problemele actuale ale instituţiei este noul statut al funcţionarului public, care nu a reuşit să fie dus la bun sfârşit pentru că în sesiunea parlamentară din toamnă nu a fost votat de către Parlamentul României. Acest proiect de lege a fost reluat în Senat şi există posibilitatea ca în sesiunea parlamentară din această primăvară să existe un nou statut al funcţionarului public. “Acest statut ne este foarte necesar. În el am prevăzut chestiuni referitoare la concursuri, la reducerea sau mărirea vechimilor necesar pe accederea diferitelor funcţii, trecerile de pe o funcţie pe alta a funcţionarilor publici, evaluarea acestora. Foarte mult ne dorim descentralizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor publice. Acum, toate aceste concursuri sunt la Bucureşti, concentrate la nivelul ANFP, dar ne dorim, ca în afară de concursurile pentru directori generali şi eventual secretari pentru unităţile administrativ-teritorial, toate concursurile să fie descentralizate. Aşa cum este această politică de descentralizare, aşa ne-o dorim şi noi în ceea ce priveşte concursurile de recrutare pe funcţia publică. Este nevoie de acest lucru deoarece pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere dintr-o instituţie din alt judeţ, toată comisia şi toţi candidaţii sunt nevoiţi să vină la Bucureşti, să stea trei zile, iar astfel sunt cheltuieli enorme”, a spus Szakal.

Prevederi noi pentru funcţionari

De asemenea, prin noul statut al funcţionarilor publici, conducerea ANFP îşi doreşte să reducă vechimile de accedere pe funcţia publică pentru că, în opinia lui Andras Szakal, nu este normal ca pentru a intra pe o funcţie de consilier superior în cadrul unei primării să îţi trebuiască nouă ani vechime, iar pentru accederea pe o funcţie de director să îţi trebuiască doar cinci ani. “Cifrele în acest fel nu sunt corelate şi problema vechimilor trebuie cumva rezolvată. Aceste modificări sunt fundamentale, esenţiale şi necesită o rezolvare cât mai rapidă pentru a nu mai apărea probleme. Trebuie modificată şi legislaţia în ceea ce priveşte înalţii funcţionari publici pentru că astăzi avem o problemă privind accederea pe funcţia de înalt funcţionar public. Astăzi, aceste concursuri sunt blocate şi ar trebui, printr-un act normativ, să le deblocăm dar aceste lucruri le vom rezolva în noul statut al funcţionarului public”, a precizat preşedintele ANFP.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here