Servicii sociale, în noi instituţii acreditate

366

casa pensii (2)Conducerea Agenţiei Judeţene pentru Prestaţii Sociale (AJPS) Gorj a prezentat un raport privind activitatea instituţiei din primele trei luni ale acestui an, din acesta reieşind că mai multe instituţii din judeţ au solicitat acreditare pentru furnizarea de servicii sociale.

Monica Podaru, directorul executiv al AJPS Gorj, a spus că în primul trimestru al anului 2011, au solicitat obţinerea acreditării un număr de cinci furnizori de servicii sociale. Acestea sunt Primăria Ţânţăreni – Centrul de consiliere şi sprijin pentru copii şi părinţi „Orice copil contează”, Filiala Târgu-Jiu a Asociaţiei „Vasiliada”, Direcţia Publică de Protecţie Socială Târgu-Jiu, Compartimentul de asistenţă socială al Primăriei Ţicleni, precum şi Fundaţia „Pro-Satul” Târgu-Jiu.

În acest sens, înregistrate au fost şase cereri de acreditare, trei dintre acestea fiind soluţionate în mod favorabil, una a Primăriei Ţânţăreni şi două ale Asociaţiei „Vasiliada”, celelalte trei fiind în curs de soluţionare în vederea acreditării. Principalele servicii sociale pentru care s-a solicitat acreditarea privesc anumite măsuri şi acţiuni de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate, suport şi asistenţă pentru familiile şi copiii aflaţi în dificultate, măsuri şi activităţi de organizare şi dezvoltare comunitară în plan social pentru încurajarea participării şi solidarităţii sociale.

Tot în primul trimestru al acestui an, în baza legilor în vigoare, AJPS Gorj a decontat Fundaţiei SOS Copiii Gorjului suma de 10.270 de lei pentru Centrul de Recuperare şi Reabilitare Copii cu Dizabilităţi. Subvenţia de la bugetul de stat a fost acordată în baza convenţiei încheiate cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, subvenţia aprobată prin ordinul ministrului pentru anul 2011 fiind de 42.120 de lei, pentru un număr mediu lunar de 50 de beneficiari.

De asemenea, în aceeaşi perioadă calendaristică, au fost înregistrate la AJPS Gorj un număr de 16 petiţii, dintre care opt au fost redirecţionate către alte instituţii, iar celelalte au fost soluţionate de AJPS, în conformitate cu prevederile legale şi în termenul prevăzut de lege.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here