Flamingo: Vânzările de desktop-uri vor scădea cu 80% în 2009

416
FlamingoVânzările de desktop-uri se vor diminua cu 80% în acest an faţă de anul precedent, iar piaţa de echipamente IT&C va scădea cu 60%, potrivit estimărilor retailerului de electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo Internaţional, informează NewsIn. „Netbook-urile au fost singura categorie de produse din zona IT la care am înregistrat o creştere de aproximativ 30%, pe fondul unei pieţe care a crescut cu numai 10% pe această categorie de produs.

Preţul accesibil, ultraportabilitatea şi oferta variată au fost caracteristicile de bază care au dus la această evoluţie, pe o piaţă care la sfârşitul anului va fi mai mică cu aproximativ 60%, comparativ cu 2008”, a declarat directorul de vânzări al Flamingo Internaţional, Zdenek Kustka. Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea vânzărilor pentru acest segment de produse se datorează scăderii preţurilor la acest tip de echipamente, evoluţiei tehnologiei către performanţe apropiate de cele oferite de laptopurile clasice şi de extinderea ofertei pe această categorie de produse. De asemenea, potrivit Flamingo, în primele nouă luni ale anului, pentru zona de IT, a fost accelerată trecerea de la desktopuri la notebookuri, fapt care s-a concretizat într-o scădere mai abruptă a vânzărilor de desktopuri, spre valori mai mici cu aproximativ 80% faţă de anul trecut. „Ne aşteptăm ca anul următor, acest segment de produse să fie unul dintre puţinele care vor înregistra creşteri de două cifre. Pe lângă acesta, ne aşteptăm ca şi segmentul de notebook-uri să evolueze mai bine anul viitor, pe fondul unei acumulări a necesităţii de cumpărare pentru acest tip de echipamente, dar şi pe fondul eroziunii preţurilor, datorat evoluţiei tehnologice naturale”, a adăugat Zdenek Kustka. Flamingo a raportat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 187 milioane lei, această evoluţie fiind determinată de scăderea de 45% înregistrată de piaţa de profil din România, precum şi de declinul cheltuielilor pe cap de locuitor.

Selecţie de pe Business.ro, realizată de DANIELA SCAFEŞ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here