Sindicaliştii din învăţământ cer dezbateri reale ale schimbărilor din sistem

2072

hancescu-adomniteiSindicatele din învăţământ au anunţat, printr-un comunicat de presă, faptul că nu sunt de acord cu asumarea răspunderii guvernamentale privind pachetul legislativ pe educaţie. Reprezentanţii Federaţiei Sindicale din…

Învăţământ „Spiru Haret”, a Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ şi a FNS „Alma Mater” au declarat că sunt nemulţumiţi de faptul că legile privind educaţia nu sunt lăsate dezbaterii publice suficient de mult. „Legile educaţiei vizând o reformă sunt extrem de importante, cu implicaţii majore asupra a milioane de oameni şi a viitorului ţării, nu pot fi asumate de către Guvern”, se arată în comunicatul de presă. Potrivit preşedinţilor celor trei federaţii sindicale, legile trebuie dezbătute, în primul rând, de cei implicaţi direct, profesorii, cadre didactice, directori de instituţii de învăţământ, inspectori şcolari, asociaţii de părinţi, sindicate, asociaţii de studenţi şi elevi etc.

Fără experimente educaţionale
Reprezentanţii cadrelor didactice declară, de asemenea, că nu mai vor experimente educaţionale. „Este inadmisibil ca soarta a milioane de oameni să fie, în continuare, miza unor orgolii politice” şi „De nouăsprezece ani, învăţământul românesc este cobaiul unor încercări de reformare a sistemului, fie superficiale, fie aplicate fără o analiză preliminară competentă, fie neterminate”, sunt doar câteva dintre părerile pe care reprezentanţii federaţiilor sindicale au ţinut să şi le exprime. O altă greşeală în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ este văzută ca un brânci sigur dat spre panta colapsului.
Legea educaţiei, o lege politică
Aşa-zisa dezbatere a legii educaţiei, care are loc, în aceste zile, la Parlament, nu este decât o sumă de discuţii cu caracter politic. Proiectul Codului Educaţiei, rezultând în urma unor îndelungate negocieri ar putea fi astfel completat cu propunerile pertinente, venite din teritoriu precum şi cu elemente ale celorlalte propuneri legislative, ce se încadrează în strategia reformei ce a stat la baza acestui proiect.
Membrii federaţiilor semnatare consideră că aceasta este singura soluţie pentru configurarea şi adoptarea unui pachet legislativ complet, care să permită o reformă reală şi profundă a sistemului de învăţământ din România. Am văzut cu toţii, până în prezent, care sunt efectele distructive ale grabei, ale incompetenţei sau ale implicării excesive a politicului în sistemul educaţional. Nu ne mai putem permite o altă greşeală care ar duce iremediabil spre colapsul învăţământului românesc.
Dorina Cioplea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here