Serviciile de Evidenţa Persoanelor se pregătesc pentru un aflux de clienţi

505

Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DCJEP) Gorj anunţă gorjenii că datorită apropierii turului doi al alegerilor prezidenţiale din data de 16 noiembrie, începând de astăzi, programul de lucru cu publicul va fi prelungit la toate birourile de Evidenţă a Populaţiei din oraşele Rovinari, Turceni, Târgu-Cărbuneşti, Novaci, Bumbeşti-Jiu, din municipiiile Motru şi Târgu-Jiu, precum şi din comunele Hurezani, Ţânţăreni şi Turburea. La fel ca la turul întâi al alegerilor din 2 noiembrie, reprezentanţii Evidenţei Persoanelor din Gorj se pregătesc pentru zile încărcate, cu flux mare de cereri pentru eliberarea actelor de identitate.
Gorjenii cărora le-au expirat buletinele sau le vor expira în perioada următoare, sunt aşteptaţi la ghişeele serviciilor publice comunitare locale din localităţile mai sus menţionate, programul de lucru fiind unul prelungit pentru ca toată lumea să fie pusă în legalitate înainte de alegerile prezidenţiale de duminică, 16 noiembrie. Primirea cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi stabilirea reşedinţei, precum şi eliberarea actelor de identitate, se vor desfăşura în cadrul unui program de lucru cu publicul prelungit. Astfel, în intervalul 13 – 14 noiembrie se va lucra între orele 08:00 – 18:00, sâmbătă pe 15 noiembrie orarul va fi de la 08:00 la 16:00, iar în ziua alegerilor din data de 16 noiembrie, funcţionarii de la serviciile comunitare locale din judeţ, dar şi cei de la DCJEP Gorj vor lucra cu publicul în intervalul orar 08:00 – 21:00.
“Rugăm cetăţenii să-şi verifice termenul de valabilitate al actului de identitate; din punct de vedere legal, cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul are obligaţia de a solicita serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor eliberarea unui nou act de identitate. De asemenea, în termen de 15 zile de la producerea următoarelor situaţii, gorjenii trebuie să solicite eliberarea unei noi cărţi de identitate: dacă s-a modificat numele, prenumele titularului, părinţilor, data, locul naşterii; în cazul schimbării domiciliului; în cazul schimbării denumirii străzilor, renumerotării imobilelor; în cazul atribuirii unui nou CNP; dacă actul de identitate este deteriorat; în cazul pierderii, furtului ori distrugerii cărţii de identitate; în cazul schimbării sexului; când fotografia nu mai corespunde cu fizionomia titularului; în cazul anulării actului de identitate”, se arată într-un comunicat emis de conducerea DJCEP Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here