Localnicii din Bustuchin şi Hurezani pot primi finanţare de până la 350.000 euro

338

Petrom a lansat “Fabricat în ţara lui Andrei”, o competiţie adresată celor care vor să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România, zece proiecte urmând să primească finanţare, în valoare totală de până la 350.000 euro. Mai multe comunităţi din diferite zone ale ţării se pot înscrie venind cu propuneri şi idei de afaceri printre care şi cele două localităţi din Gorj, Bustuchin şi Hurezani.

Competiţia, organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, se adresează ONG-urilor, PFA-urilor (persoane fizice autorizate), SRL-urilor şi întreprinderilor individuale. Înscrierea a demarat marţi, 29 ianuarie, şi se va încheia pe 4 martie 2013.
Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională.
În martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate.

Afaceri demarate
Până la finele anului, dintre cei 20 de finalişti, zece vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale.
În noiembrie 2013, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege zece câştigători, iar fiecare dintre aceştia va primi finanţare nerambursabilă pentru iniţierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanţă din partea experţilor “Fabricat în Ţara lui Andrei”, timp de circa un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie.
„Fabricat în Ţara lui Andrei” are două obiective: să creeze locuri de muncă şi să rezolve o parte dintre problemele sociale ale comunităţilor româneşti. “Am gândit acest proiect sub forma unei competiţii complexe care, în primul rând, educă participanţii în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanţare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluţie pentru problemele societăţii româneşti”, a declarat Mona Nicolici, manager Relaţii Comunitare Petrom.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here