Cinci elevi de la Colegiul Național ”Spiru Haret”, Școala Gimnazială ”Constantin Săvoiu” și Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” vor participa în acest weekend, ca reprezentanți ai județului Gorj, la Concursul Național de Fizică ”Evrika” de la Piatra-Neamț.
Concursul Național de Fizică ”Evrika” este o competiție organizată anual, destinată elevilor din clasele a VII-a – a XII-a, de la toate formele de învățământ. Anul acesta, concursul, organizat de Ministerul Educației Naționale și Inspectoratul Școlar Județean Neamț, a ajuns la cea de-a 27-a ediție și se va desfășura în perioada 31 martie – 2 aprilie 2017, în municipiul Piatra-Neamț. La concurs sunt așteptați să participe peste 180 de elevi din toată țara, între care și cinci din Gorj. Aceștia sunt: Ciobotea Alexandru (clasa a VII-a, Colegiul Național ”Spiru Haret” Târgu-Jiu), Nedelcu Alexandru (clasa a VIII-a, Școala Gimnazială ”Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu), Țîr Vlad Ioan (clasa a IX-a, Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu), Amza Andreea (clasa a X-a, Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu) și Cojocaru Cosmin (clasa a XI-a, Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” Târgu-Jiu). Potrivit regulamentului concursului, elevii participanți vor susține o probă teoretică cu durata de 2 ore și o probă de laborator vizând prelucrarea și interpretarea datelor experimentale în fizică, finalizată printr-o lucrare scrisă cu durata de două ore. Concursul național de fizică ”Evrika” vizează: formarea și dezvoltarea competențelor specifice domeniului științei la elevii cu aptitudini și motivați pentru acest domeniu (rezolvarea de probleme, efectuarea experimentelor, interpretarea și comunicarea, în formă scrisă, a rezultatelor acestora, gândirea critică și analitică), atragerea elevilor către studiul științelor, în general, și către studiul fizicii, în special, identificarea elevilor capabili de performanță în domeniul fizicii, al științelor și al astrofizicii, precum și stimularea și motivarea formării profesorilor în abordarea metodelor didactice diferențiate, orientate spre identificarea și pregătirea elevilor capabili de performanță.
R.L.