După creşterea TVA-ului – Gorjenii caută soluţii de supravieţuire

359

supermarketGuvernul a decis, sâmbătă, ca taxa pe valoare adăugată (TVA) să fie majorată de la 19% la 24%. Evident că o asemenea măsură va avea şi urmări, care pe români îi vor face şi mai săraci decât sunt.

Salariile scăzute cu 25 de procente, îi nemulţumeau pe bugetari şi ei îşi făceau deja griji vizavi de soluţiile pentru descurcarea pe timp de criză cu bani mai puţini. Odată cu vestea creşterii TVA-ului, toţi românii vor avea de suferit. Gorjenii se gândesc cum să facă economii şi să poată să cumpere măcar strictul necesar.

Gorjenii se temeau că după scăderea salariilor, vom avea parte şi de creşterea taxelor. Iată că zicala: “de ce ţi-e teamă, nu scapi!” s-a aplicat zilele trecute, când, s-a anunţat că TVA-ul se va mări la 24%. Singura veste oarecum mai bună a fost aceea că pensiile rămân nemodificate. Dar preţurile pe care le vor avea produsele după aplicarea noii valori a taxei pe valoare adăugată, vor afecta pe toată lumea.

Oamenii simpli, caută soluţii

Văzând că politicienii nu fac nimic pentru binele oamenilor de rând, motivând că măsurile de austeritate se impun pentru a scăpa ţara de un eventual faliment, gorjenii caută singuri măsuri de supravieţuire. Ei spun că vor încerca să economisească, utilizând cânt mai puţin curent electric şi vor reduce şi convorbirile telefonice. De asemenea, unii gorjeni se arată dispuşi să renunţe, pentru o vreme, la noi achiziţii în materie de haine şi încălţăminte, sau să le cumpere din magazine mai ieftine. “De regulă, membrii familiei mele se îngrijesc de lucrurile pe care le au şi ţin la acestea, iar dacă apare un mic defect, ce poate fi remediat, se repară şi le purtăm în continuare. Odată ce preţurile vor creşte, vom încerca să economisim şi mai mult la acest capitol, pentru a ne rămâne bani de hrană”, spune o profesoară din Târgu-Jiu.

Pieţele vor avea mai mulţi clienţi

Comercianţii din pieţele gorjene consideră că noile măsuri adoptate de Guvernul Boc, le vor aduce mai mulţi clienţi. Logica lor constă în faptul că preţurile din supermarket sunt mereu mai mari decât cele de la tarabă. Cetăţenii, din dorinţa de a cumpăra aceleaşi produse proaspete, dar la preţuri accesibile, vor renunţa la cele din rafturile marilor magazine, preferându-le pe cele de pe mesele pieţelor.

Este foarte posibil ca premoniţiile pieţarilor să se adeverească, mai ales că la ei şi arta negocierii dă rezultate bune, în aşa fel încât cumpărătorii să plece întotdeauna mulţumiţi.

Totodată, aceasta este şi o modalitatea a comercianţilor de a se asigura de revenirea clienţilor.

Promoţiile, la mare căutare

Cu toate că unele persoane privesc cu reticenţă promoţiile, considerând că numai ce nu se vinde se bagă la promoţie, un asemenea mod de marketing va fi tot mai căutat după 1 iulie.

Astfel, în supermarketuri şi în restul magazinelor care sunt obişnuite cu aceste practici, se aşteaptă o creştere a vânzărilor la produsele promoţionale.

“La noi, promoţii au existat dintotdeauna. Fiecare client în parte le priveşte într-un mod propriu: unii le evită, alţii le achiziţionează. Presupunem că după ce vor creşte preţurile şi vor scădea salariile, oamenii se vor orienta cu precădere spre produsele promoţionale.

Probabil şi promoţiile se vor înmulţi, pentru că trebuie să venim în sprijinul cumpărătorilor”, a declarat angajata unui supermarket din Târgu-Jiu.

Minodora SUCEA

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here