Agenţiile de turism gorjene resimt criza financiară din plin

210

AgentieDin ce în ce mai puţini gorjeni apelează la serviciile agenţiilor de turism, ceea ce face ca acestea din urmă să resimtă din plin recesiunea economică.

Fenomenul de criză financiară îşi pune amprenta în mod acut asupra desfăşurării activităţii de turism, şi aşa practic inexistent pentru Gorj. Cu toate că agenţiile de turism prezintă oferte foarte generoase cu reduceri atractive gorjenii nu se mai înghesuie să plece de acasă în vacanţe.

Reprezentanţii agenţiilor de turism din judeţul nostru sunt de părere că vânzările la pachetele turistice şi numărul turiştilor au scăzut în 2009 cu aproape 20% faţă de anul precedent.
„De Sărbătorile de Iarnă 2009 nu s-au cumpărat pachete turistice decât pentru staţiunile din România, pentru Crăciun n-am avut decât trei familii care au ales să-şi petreacă această sărbătoare în staţiunile montane, iar pentru Revelion am mai oferit pachete pentru alte 47 de familii”, ne-a declarat Laura Dragu, directoarea unei agenţii de turism. Ea a mai menţionat faptul că există o speranţă să se mai remedieze situaţia deoarece anul 2010 a debutat cu numeroase oferte şi reduceri extraordinare. „Pentru cei care se înscriu timpuriu, adică până pe 31 martie, şi aleg să petreacă sejururi la mare sau munte, aceştia vor fi uimiţi de câte bonificaţii vor primi, familiile numeroase vor avea parte de reduceri, dar şi de bilete gratuite pentru câteva spectacole”. Şi pachetele turistice pentru vacanţele petrecute în străinătate oferă reduceri peste 25% dacă sunt achiziţionate până la sfârşitul lui martie.
„Tarifele pentru 2010 încă nu s-au modificat, hotelierii din zona litoralului oferind aceleaşi preţuri şi fiind dispuşi să intre în programe cum ar fi o decadă balneară sau o săptămână la munte/mare”, a mai spus Laura Dragu. Aceasta are în subordine 11 angajaţi şi vrea ca aceştia să nu simtă mai rău criza financiară în noul an, aşa că se aşteaptă la vânzări mari pentru a putea să le acorde diferite măriri salariale celor din subordine.
Minerii şi energeticienii, clienţi fideli
b_4b1636f6cb397O altă agenţie de turism din municipiul Târgu-Jiu are drept clienţi fideli în fiecare vară, angajaţii din domeniile minerit şi energie. „Deoarece pentru aceştia există bilete cu reduceri între 50 şi 60%, agenţia noastră are oferte de cazare destul de avantajoase atât pe litoral, cât şi la munte sau în staţiunile balneare din ţară”, ne-a spus Cecilia Gurgui, o altă directoare. Ea ne-a spus că de Crăciun şi Revelion a vândut cam 30 de pachete pentru vacanţe la schi în Austria şi Bulgaria, şi alte câteva zeci în staţiunile din Vâlcea, cum ar fi Olăneşti, Călimăneşti, dar şi Predealul şi Vatra Dornei au fost destul de solicitate. În total, 120 de familii au ales serviciile agenţiei pentru a-şi petrece concediile în ţară sau în străinătate. „De frica zilei de mâine şi afectaţi de criză, turiştii gorjeni au fost mai puţini în 2009, şi chiar dacă am venit cu oferte pentru 2010 încă de acum câteva luni, observăm totuşi o reticenţă”, a mai spus Cecilia Gurgui.
La serviciile agenţiei acesteia de turism, cei mai mulţi sunt turiştii care solicită pachete de 7 zile, 10 sau 14. „Sunt puţini cei care pleacă de acasă doar pentru două zile şi, de obicei, aceia sunt elevi sau studenţi, care aleg să meargă în diverse excursii”.
Prin intermediul acestei agenţii, au fost câţiva turişti din Bucureşti care au ales să-şi petreacă sărbătorile de iarnă pe meleaguri gorjeneşti.
Agenţia are 17 angajaţi şi datorită statisticilor pentru acest an, directoarea crede că nu va avea posibilitatea să le mărească venitul lunar, dar le-a promis că nu va face disponibilizări. An de an, venitul celor din subordinea Ceciliei Gurgui se rotunjea cam cu 10-20%.
Chiar dacă previziunile pentru 2010 sunt sumbre şi de vacanţe vor avea parte doar cei cu dare de mână, agenţiile de turism din Gorj promit să vină cu oferte pentru fiecare buzunar şi speră la o remediere şi la o creştere a economiei.
Izabella MOLNAR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here