Peste 150 de controale, finalizate cu zeci de amenzi de CJPC Gorj

433

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj a efectuat pe parcursul lunii iunie, peste 150 de acţiuni de control la agenţii economici de pe raza judeţului. În urma verificărilor, comisarii au aplicat sancţiuni contravenţionale la 85 de operatori economici dintre care 53 de amenzi în valoarea totală de 86.250 lei.

Pe parcursul lunii iunie 2014, activitatea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 155 acţiuni de control având ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor.
Comisarii au verificat agenţii economici care prestau servicii în cadrul caselor de amanet; cei care comercializează ape minerale naturale şi de izvor, prestarea serviciilor în cadrul ştrandurilor, piscinelor. De asemenea, conformitatea şi modul de etichetare, prezentare şi publicitate a laptelui şi produselor lactate: comercializarea suplimentelor alimentare; prestarea serviciilor de agrement; prestarea serviciilor de cazare turistică. “În urma verificărilor efectuate 85 de operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional dintre care 53 cu amenzi în valoare totală de 86.250 lei. Abaterile constatate au fost: neafişarea denumirii operatorului economic la locul de desfăşurare a activităţii; comercializarea produselor alimentare fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale. De asemenea, nerespectarea condiţiilor în cadrul termenului de garanţie; neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori. A lipsit cu desăvârşire avertizările asupra faptului că în spaţiul public este interzis fumatul”, a precizat Mădălin Giurcău, comisarul-şef al CJPC Gorj

giurcauReclamaţii soluţionate
În mai puţin de o lună la CJPC Gorj s-au depus 15 reclamaţii. Nemulţumiţi, oamenii reclamau, printre altele, aspecte privind serviciile poştale/de curierat, servicii de transport persoane, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, nerespectarea rezervărilor de călătorie, contracte de telefonie fixă/mobilă sau cablu TV, modul de afişare a preţurilor, tablete, telefoane mobile, electrocasnice. “Au fost înregistrate şi soluţionate 15 sesizări din partea consumatorilor. Petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit printre altele serviciile curierat, servicii de transport persoane, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie. Urmare a cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor, precum şi reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficienţe, precum şi de sancţionare a operatorilor economici”, a precizat Mădălin Giurcău.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here