Programe de anti-bullying prin cinema-terapie, educație financiară și parenting în satul Ceauru

943

Asociația Docuart, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” din satul Ceauru, comuna Bălești, a demarat proiectul CONGRUENT, prin care dezvoltă activități de parenting și de combatere a bullying-ului prin cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, ateliere de antreprenoriat și educație financiară, pentru comunitatea interetnică de profesori, copii și părinți din comuna Bălești.

Până la finalul anului 2022, nu mai puțin de 400 de profesori, părinți și copii vor beneficia de programele din cadrul CONGRUENT. La începutul proiectului, în luna martie 2021, Asociația Docuart a asigurat infrastructura tehnică necesară desfășurării activităților, prin amenajarea și dotarea în Școala ,,Antonie Mogoș” a unei săli de proiecție video pentru elevii din ciclul primar și gimnazial. De asemenea, proiectul CONGRUENT are în vedere activarea unui Grup de Inițiativă Locală pentru organizarea de campanii de conștientizare, activități civice comune și acțiuni de dialog.
Proiectul CONGRUENT, derulat de Asociația Docuart, vizează, în principal, îmbunătățirea relației dintre cei trei mari actori ai procesului educațional: profesori, copii și părinți. Metodologia programului de parenting include prezentări, exerciții individuale și de grup, dezbateri și jocuri de rol. Categoriile de comunități interetnice implicate în proiect sunt romi și români din comuna Bălești, județul Gorj, și anume 200 de copii din cadrul Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș”, care vor fi implicați în activități precum: mentorat, cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, workshop-uri de educație financiară și antreprenoriat pentru copii, dar și 200 de adulți care vor fi implicați în activități de parenting, mentorat, formare antreprenorială, consultanță și mentorat, acțiuni civice, campanii de informare și conștientizare, acțiuni de dialog social. „Noi cu proiectul Caravana Docuart mergem în județul Gorj din anul 2016. Așa că deja ne cunoaștem cu autoritățile locale, cu liceeni și copii, cu părinți și profesori. Când am scris proiectul CONGRUENT am luat în considerare și datele din recensământ și Strategia de Dezvoltare Locală, faptul că avem elevi care provin din medii defavorizate, familii cu situații financiare precare, familii monoparentale și că avem o comunitate interetnică vulnerabilă. Dar nouă ne plac și oamenii, ne place și istoria locului! Dorim să arătăm copiilor, dar și părinților, că mândria locală se naște prin descoperirea istoriei comune și a … vecinilor! Și vreau să menționez că numele partenerului nostru Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” vine de la vestitul meșter popular cu acest nume, <<născut în ziua de Sânta Maria mică a anului 1835, în satul Bălceşti din judeţul Gorj și căsătorit cu o fată din Ceauru>> – ne spune chiar Alexandru Al. Tzigara-Samurcaş, fondatorul Muzeului de Etnografie, de Artă Națională, Artă Decorativă și Artă Industrială (sursa Arta în România – Studii Critice de Al. Tzigara-Samurcaş, Ed.Minerva, 1909, www.muzeultaranuluiroman.ro). Acesta a cumpărat casa meșterului în 1907, aceasta fiind găzduită în prezent la Muzeul Național al Țăranului Român din București”, spune Daniela Apostol, inițiatorul proiectului și președinte al Asociației Docuart. „Deja am avut primele întâlniri în Școala Antonie Mogoș cu elevii din clasele a patra și a cincea, iar copiii sunt foarte prezenți: sunt curioși, simpatici și … deja știu ce este bullying-ul, inclusiv cel verbal; avem discuții foarte interesante! Am fost plăcut impresionați și de sentimentul de comunitate dintre părinți și curajul de a vorbi despre probleme de parenting în cadrul grupului nostru. De-abia aștept următoarele sesiuni!”, a declarat și Alexandra Cojocaru, psiholog în proiectul CONGRUENT.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here