Sancţiuni de peste 1,8 milioane de lei, aplicate de comisarii Protecţiei Consumatorilor

1434

Conducerea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj a făcut publică activitatea de control efectuată în anul 2019. Per general, valoarea sancţiunilor aplicate se ridică la suma de circa 1,8 milioane de lei.

Astfel, în anul 2019, urmare a acțiunilor de control desfășurate, au fost încheiate un număr total de 1.566 de procese verbale în urma cărora au fost aplicate 1.156 de sancțiuni contravenționale, din care un număr de 509 amenzi în valoare totală de 1.808.900 de lei. Cel mai mare cuantum al amenzilor aplicate, respectiv 457.000 de lei, a rezultat din constatarea practicilor comerciale înșelătoare la marile lanțuri de magazine, fiind aplicate 26 de sancțiuni contravenționale cu amendă. În urma controalelor la marii retaileri au fost emise 16 decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare, decizii care produc efecte la nivel național, operatorii economici sancționați fiind obligați să le respecte în fiecare punct de lucru de pe teritoriul României. Astfel, prin acțiunile Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj, au fost emise acte ce au venit în sprijinul consumatorilor și au avut impact la nivel național.„Din practicile comerciale înșelătoare constatate, exemplificăm: diferențe de gramaj între cantitatea netă a produsului și cea inscripționată pe etichetele aplicate de către vânzător, diferențe ce au rezultat din faptul că operatorul economic cântărea cu tot cu ambalaj produsul la care se aplica prețul, astfel consumatorul achita un preț final mai mare decât cel real, corespunzător cantității nete a produsului; comercializarea de produse ce aveau înscrise pe ambalaje sintagma ”N.1 IN ITALY”- au fost solicitate documente doveditoare vânzătorului însă nu a fost prezentat nici-un document privind această sintagmă; comercializarea de legume sau fructe a căror țară de origine prezentată pe etichetele de la raft era diferită față de țara de origine reală, rezultată din documentele de proveniență; prezentarea unor promoții referitoare la reduceri de preț însă din verificările efectuate la casa de marcat s-a constatat că acestea nu erau reale întrucât prețurile ce urmau a fi încasate erau prețurile întregi, fără reduceri, consumatorii achitând astfel un preț mai mare decât cel afișat”, se arată într-un comunicat emis de conducerea CJPC Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here