Comercianţii de rechizite şi uniforme şcolare din Gorj, amendaţi cu 35.000 de lei

438

Peste 40 de operatori economici care vindeau rechizite şcolare în vecinătatea unităţilor de învăţământ au fost amendaţi de către comisarii Protecţiei Consumatorilor Gorj cu amenzi de 35.000 de lei. Comisarii au aplicat de asemenea şi 19 avertismente operatoriilor economici.
Controalele au vizat 45 de operatori economici ce funcţionează în structuri de vânzare tip magazin specializat, fiind evaluate până la această dată produse în valoare de aproximativ 20.000 de lei.

„Printre neregulile constatate în urma acestor acţiuni se numără comercializarea de rechizite şi uniforme fără elemente de identificare sau cu elemente de identificare incomplete, neconcordanţă între denumirea produsului conform etichetei ataşate şi produsul aflat în ambalajul de care era ataşată eticheta, lipsa traducerii în limba română a informaţiilor de pe etichetele produselor, lipsa producătorului sau înscrierea doar a numelui acestuia fără adresă sau alte date de contact”, a declarat Daniela Michi, comisarul şef al CJPC Gorj.
Alte nereguli constatate au vizat lipsa instrucţiunilor de întreţinere şi purtare, faptul că informaţiile aplicate pe etichetele ce însoţeau produsul nu corespundeau cu informaţiile marcate direct pe produsul textil şi neafişarea în mod vizibil a denumirii unităţii sau a obiectelor de activitate ale societăţii pentru care operatorii economici erau autorizaţi să funcţioneze. Comisarii au sancţionat contravenţional 41 de operatori economici, dintre care 22 cu amenzi contravenţionale în valoare totală de 35.000 de lei şi 19 cu avertismente.

Sfaturi de la specialişti
Comisarii CJPC Gorj atrag atenţia asupra mai multor aspecte. Astfel, producătorul trebuie să informeze consumatorul despre: denumirea produsului; denumirea producătorului/importatorului (opţional a distribuitorului); adresa producătorului/importatorului; cantitatea (nr. buc/pachet promoţional); compoziţia (100 la sută celuloză pură/reciclată pentru caiete , blocuri de desen etc.); dimensiuni (ex: A 5 ; A4 ; A 3 – nr. pagini). De asemenea, toate informaţiile privitoare la produsele oferite consumatorilor, documentele însoţitoare, inclusiv cele referitoare la securitatea produsului trebuie să fie scrise în limba română, indiferent de ţara de origine a acestora, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi. În ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale în cazul promoţiilor, comparaţiile care se referă la o ofertă specială trebuie să indice, în mod clar şi neechivoc următoarele: data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică preţul special sau alte condiţii specifice, dacă oferta specială nu a început încă.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here