Peste 50.000 de petiţii către Primăria Târgu-Jiu

403

PRIMARIE TG JIUŞeful Centrului pentru Informarea Cetăţenilor din cadrul Primăriei Municipiului Târgu-Jiu, Florin Munteanu, a prezentat ieri o situaţie cu petiţiile primite pe adresa administraţiei locale în 2010. “Pe parcursul anului trecut, au fost înregistrate un număr de 51.372 documente. Dintre acestea, 42.391 au fost soluţionate favorabil, 340 parţial favorabil, 1.473 nefavorabil, 6.777 au fost documente interne, iar 391 sunt în curs de rezolvare”, a declarat Florin Munteanu.

Chiar dacă personalul primăriei şi-a dat silinţa pentru soluţionarea problemelor cetăţenilor, 271 dintre aceştia s-au prezentat în audienţe solicitând rezolvarea unor probleme către alte unităţi din subordinea Primăriei Târgu-Jiu: Serviciul Gospodărie Comunală 63; Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului 24; Direcţia Tehnică 19; Direcţia Publică de Venituri 4; Compartimentul Resurse Umane 22; Compartimentul îndrumare asociaţii de proprietari 21; Serviciul Juridic, Contencios 21; Direcţia Publică de Protecţie Socială 16; Serviciul Concesionări 9; SC Edilitara 5; Serviciul Investiţii 6; Altele 61.

Telefonul 984, 2.207 sesizări şi propuneri

“Centrul pentru Informarea Cetăţenilor răspunde şi de gestionarea sesizărilor adresate la Telefonul Cetăţeanului – 984, prin preluarea mesajelor şi transmiterea acestora la serviciile de specialitate. La acest telefon au fost înregistrate în anul 2010 un număr de 2.207 propuneri şi sesizări”, a adăugat Florin Munteanu. Cele mai multe înregistrări sesizează apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public – becuri arse (591) în diverse zone ale oraşului care au fost rezolvate în cel mult 24 de ore, defecţiuni la sistemul de iluminat stradal (296), solicitarea intervenţiei compartimentului de gestionare a câinilor fără stăpân (302), sesizări cu privire la executarea unor lucrări de construire fără autorizaţiile necesare (38), apariţia unor defecţiuni la reţeaua de apă şi canal (148), indicatoare de circulaţie rupte sau căzute (28), (amenajare parcări, bănci rupte, reparare gropi şi asfaltare, lipsa capacelor de la gurile de canal ) .

“Pe lângă mulţumirile adresate primarului pentru modul cum gospodăreşte oraşul, cetăţenii solicită prin intermediul site-ului o mai mare implicare a conducerii primăriei în gestionarea câinilor fără stăpân, construcţiilor de locuinţe, lucrări de investiţii şi gospodărie comunală, fluidizarea circulaţiei în municipiu”, a mai spus şeful Centrului pentru Informarea Cetăţenilor.

Site-ul, o altă modalitate

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Târgu-Jiu, un segment nou de petiţii îl reprezintă cele postate pe site-ul www.domnuleprimar.ro. Pe parcursul anului trecut, pe acest site au fost postate de către cetăţeni un număr de 43 sesizări.

Cu toate că O.G. 27/2002 permite clasarea petiţiilor anonime, edilul Florin Cârciumaru a decis să se răspundă şi acestor cetăţeni.

„Pe lângă mulţumirile adresate primarului pentru modul cum gospodăreşte oraşul, cetăţenii solicită o mai mare implicare a conducerii primăriei în gestionarea câinilor fără stăpân, construcţiilor de locuinţe, lucrări de investiţii şi gospodărie comunală, fluidizarea circulaţiei în municipiu”, a adăugat şeful CIC.

Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here