O nouă sesiune de admitere a fost finalizată la Universitatea “Constantin Brâncuși” (UCB) din Târgu-Jiu. Nu mai puțin de 1.150 de boboci încep cursurile la 1 octombrie, din care la cursuri de licență sunt 799, iar la masterat 356. Cei mai mulți tineri au fost admiși la Facultatea de Științe ale Educației, Drept și Administrație Publică.
Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu este o instituţie de învăţământ superior de interes public, de stat, acreditată, conform Hotărârii Guvernului României nr. 288 / 01. 06. 1992, şi funcţionează pe baza principiilor cu personalitate juridică şi caracter nonprofit, înfiinţată în conformitate cu prevederile legale autonomiei universitare şi libertăţii academice, în coordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – autoritate centrală de specialitate.
UCB din Târgu-Jiu este o universitate preocupată, mai ales, să ofere tinerilor şansa de a alege programe de studii variate, în concordanţă cu cerinţele pieţei forţei de muncă superior calificată. Astfel, la recenta admitere au confirmat locurile 1150 de tineri, 799 dintre ei optând pentru cursuri de licență și 356 la master.
La Facultatea de Științe ale Educației, Drept și Administrație Publică au fost admiși 339 studenți și 126 masteranzi; la Facultatea de Științe Economice au fost admiși recent 152 studenți și 113 masteranzi, iar la Facultatea de Științe Tehnice, Medicale și Comportamentale sunt 308 studenți și 117 masteranzi.
În contextul noilor reglementări din învăţământ, cuprinzând, implicit, şi segmentul de învăţământ superior, universităţile din România se plasează pe alte coordonate, raportate la standardele europene, motiv pentru care, Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu îşi asumă în prezent misiunea de universitate de educaţie şi cercetare ştiinţifică, în scopul generării şi transferării de cunoaştere către societate prin: crearea şi tezaurizarea valorilor culturii şi civilizaţiei; formarea iniţială şi continuă la nivel universitar, în scopul dezvoltării personale, al inserţiei profesionale şi de satisfacere a nevoii de competenţă a mediului socio-economic, administrativ, cultural şi educaţional; cercetare ştiinţifică, dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic, prin creaţie individuală şi colectivă, în domeniul ştiinţei, ingineriei şi artelor, prin asigurarea performanţelor, valorificarea şi diseminarea rezultatelor.
Minodora Sucea